Az orosz flotta büszkesége, a K-141-es atom-tengeralattjáró 2000. augusztus 12-én egy hadgyakorlat során szenvedett balesetet a Barents-tengeren. Az egyik torpedója felrobbant, miközben a legénység kilövésre készítette elő, a második, még nagyobb detonáció pedig el is süllyesztette a tengeralattjárót.
A helyzet drámaiságát fokozta, hogy a legénység 23 tagja túlélte a robbanásokat és elbarikádozta magát a hajó hátulján, megmenteni azonban nem sikerült őket. A hozzátartozók emiatt nagyrészt Vlagyimir Putyint okolták, az akkor újonnan megválasztott orosz elnök ugyanis öt napig visszautasította a nemzetközi segítséget, köztük az amerikai haditengerészet mentőalakulatait is.
2021. április 21-én az indonéz haditengerészet szóvívője bejelentette, hogy a KRI Nanggala nem jelentkezett a torpedógyakorlatot követően, azaz Balitól 90 km-re eltűnt a 700-800 méteres vízben. A tengeralattjárót végül április 24-én találták meg, de az 53 fős legénység sajnos egytől egyig az életét vesztette.
A vizsgálatok során kiderült, hogy az indonéz tengeralattjáró, valószínűleg a torpedó kilövése közben három részre szakadt, a legénységnek esélye sem volt a túlélésre a mély vízben.
2008. november 8-án civilekből és tengerészekből álló vegyes legénység tartózkodott a Nerpa tengeralattjáró fedélzetén és tesztelték a hajót, amikor hirtelen működésbe lépett a Nerpa tűzoltó rendszere. Az automatika lezárta a hajó első két orr-rekeszét és vegyszert fújt a levegőbe, mely az ott rekedt legénység tagjait megölte.
A későbbi vizsgálatok során kiderült, hogy a balesetet a legénység egyik tagja okozta, aki véletlenül aktiválta a tűzoltó rendszert. A balesetben 20 ember vesztette életét, 41-en pedig megsérültek.
A teljes cikket a Life.hu oldalán olvashatjátok el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.