Fokozatosan nő a kínaiak utazási kedve

utazás
PUBLIKÁLÁS: 2020. április 10. 12:10

Míg mi egyelőre csak ábrándozhatunk arról, hogy hová is utaznánk szívesen, Kínában az emberek már majdnem teljesen szabadon mozoghatnak. Ahogyan az ország enyhít a lezárásokon, és az élet kezd visszatérni a normál kerékvágásba, a lakosok újra elkezdenek utazni. A sanghaji Bund-parttól a festői Huang-san hegyvidéki parkjain át a keleti Anhuj tartomány nevezetességeiig látogatók ezreit fogadták a legnépszerűbb turisztikai célpontok a hétvégén - derül ki a CNN cikkéből.

Sanghaj Forrás: gunvernment/pixabay.com

A belföldi turizmus gyorsan fellendülni látszik, ez azonban nem feltétlenül jelenti azt, hogy a nemzetközi utazási hajlnadóság is ugyanolyan gyorsan visszatér a régi mederbe. Legalábbis nem Kína legnagyobb online utazási irodája, a Trip.com által készített felmérés szerint.

A március végén, száz kínai városban 15 000 ember részvételével zajló kutatás szerint a válaszadók 16%-a utazna szívesen májusban az öt napos ünnepre, az Aranyhétre. Ugyanakkor a túlnyomó többség - a 90% - inkább a belföldi utazást részesíti előnyben olyan célállomásokkal, mint Jünnan, Hajnan és Sanghaj.

A kínai turisták egyébként jelentős részét adják a világ utazóinak: 2018-ban körülbelül 150 millió külföldi utat tettek meg, és összesen több mint 277 milliárd dollárt költöttek. 2001-ben az előbbi szám még csak 10,5 millió volt, ami 17 év alatt 1366%-os növekedést jelent.

Miután a kínai újévet megszakították a járvány miatti lezárások, sokan talán most szeretnék pótolni az elmaradt utazásokat, bár a legtöbben nem szeretnének messzire menni. A megkérdezettek nagyjából 61%-a arról számolt be, hogy inkább augusztusban akar utazni.

A megkérdezettek csaknem 77% -a mondta, hogy az első járvány utáni utazása hazai úti célra vezet, melynek egyik oka, hogy úgy ítélik meg, Kína biztonságosabb, mint a világ többi része.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.