Az olyan károk esetén, mint a szél által megrongált tető, a villám okozta tűz vagy a kerítésre dőlt fa, a legtöbben a biztosítóhoz fordulnak kártérítésért. De mi a helyzet az olyan kisebb értékű károkkal, mint az áramkimaradás miatt tönkrement étel vagy a megrongálódott redőny? Ezeket is fizeti a biztosító? Attól függ!
Az országon átvonuló zivatarokat kísérő, számos helyen 100 km/h-t meghaladó orkánerejű szél és a hirtelen lezúduló nagy mennyiségű csapadék, helyenként jégeső miatt a villamos hálózatra dőlő fák, leszakadt ágak számos helyen vezetékszakadást idéztek elő, egyes helyeken oszloptörést is okozott a vihar. Nagyjából 190.000 háztartásban okoztak áramkimaradást a múlt héten tomboló viharok az MVM tájékoztatása szerint. Ezek jó részét már helyrehozták a szakemberek, de ahol huzamosabb ideig nem volt áram, keletkezhettek úgynevezett másodlagos károk. Ezeket is fizetik a biztosítók?
A legtöbb lakásbiztosításnak része az úgynevezett elemi kár biztosítás. Ez nyújt fedezetet a viharok okozta nagyobb károkra, mint a villámcsapás okozta károk, a beázás, tető sérülése vagy a betört ablakok. A Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítások (MFO, széles körben elterjedt biztosítástípus) például ezekre nyújtanak fedezetet:
Akit valamilyen nagyobb kár ér, a következőt tegye:
A lakásbiztosítások nem csak az elemi károkra, hanem más, kisebb károkra is nyújthatnak fedezetet. Éppen ezért érdemes átolvasni a saját biztosítási szerződésünket, hogy tisztában legyünk vele, pontosan mit tartalmaz! Egyes biztosítások nyújthatnak fedezetet akár az áramkimaradás miatt leolvadt hűtőszekrényből kidobott élelmiszerre, a ház körüli kertben keletkezett károkra vagy a leszakadt redőnyre is. Ha nem találjuk a szerződésben az adott kárra vonatkozó leírást, kérjünk segítséget a biztosító ügyfélszolgálatán, vagy egyszerűen jelentsük be a kárt. Legrosszabb esetben nem fizet majd a biztosító.
A lakásbiztosítással rendelkezők a kisebb károkat jellemzően be sem jelentik, pedig az ügyintézés ilyenkor még egyszerűbb, mint a nagyobb károk esetén. Úgynevezett dokumentum alapú ügyintézés a bevett szokás ezekben az eseteben: miután bejelentjük a kárt, a biztosító ajánl egy összeget (jellemzően néhány tízezer forintot) és ha ezt elfogadjuk, kárszemle nélkül átutalják a bankszámlánkra - írja a Bank360.hu. Éppen ezért akármekkora kár is keletkezett az otthonunkban, első lépésként nézzük át a szerződést, dokumentáljunk és minden olyan eseményt jelentsünk be, amire van fedezet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.