Kiabálás, vehemens instrukciók, repülő bútorok – Kerényi Miklós Gábor rendez a Budapesti Operettszínházban. A Marie Antoinette című Lévay-musicalt állítja színpadra a tőle megszokott harsány szenvedéllyel. Még arra sem volt rest, hogy otthagyja Izraelben vendégszereplő társulatát, és előbb hazajöjjön, hogy őrült tempót diktálva tovább hajtsa az itthon maradt színészeket.
– Közelít a főpróba időszaka, március 4-én premier – magyarázza döntését Kero.
– Egyébként is így szoktam. Úgy szeretem, hogy színpadra teszem a darabot, ott vagyok az első két előadáson, az első sikereknél, aztán hazajövök. Dolgom van a világban. A pályám csúcsán járok, sokat dolgozom, szeretem a munkám. Elkezdtem tanítani a Színművészeti Egyetemen is, azzal is örömmel foglalkozom – magyarázza, majd lázas lelkesedéssel mesél az új darabról.
– Marie Antoinette osztrák királylány volt, aki Franciaország királynéja lett, és a francia forradalom idején kivégeztek. A darabban olyan témák jelennek meg, amelyek ma is égetően aktuálisak. Például a divat, a női szépség fontossága. Erős benne az idegengyűlöletről szóló vonal. És szól az első bulvárlapról is, amely felforgatta a történelmet, döntően befolyásolta a világ menetét. Óriási csapat játszik a darabban, többek közt Polyák Lilla, Szabó P. Szilveszter, Mészáros Árpád Zsolt és a feltörekvő új sztárok közül Gömöri András Máté és Gubik Petra.
A vehemens természetéről, a kiabálásokról, vitákról szóló történeteket egyszerűen félresöpri.
– Ezek mesék! – legyint Kero. – Rólam mindig is azt mesélték, hogy szigorú vagyok, kiabálós, pedig csak határozott. Elvárom, hogy mindenki a maximumot teljesítse, és azt a boldog őrületet, amit érzek, átvegyék. A színészeim ugyanolyan százhúsz fokos hővel égjenek, ahogy én. Úgy látom, örömmel jönnek velem. Azt mondják, balhé volt? Ha jó viszonyt ápolunk egymással, akkor a balhé is belefér!
Kero mögött sok év áll már, nem kérdés, hogy túlhajtja magát. Szerinte viszont erről szó sincs.
– Nem örülök, ha az éveim számát emlegetik – vonja össze a szemöldökét. – Abszolút fiatalnak érzem magamat. Őszintén mondom, nem csak a munkában, de az élet minden terén bírom a tempót – teszi hozzá huncut mosollyal. – Lekerült a vállamról a főigazgatóság terhe, „csak” művészeti vezetőként teszem a dolgom. A legjobb barátom, Lőrinczy György a főigazgató, akivel bármikor hátat merünk fordítani egymásnak, és ez ritka kincs.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.