Demcsák Zsuzsa a hagyományos, míg az énekes inkább az alternatív iskolákban hisz. Bereczki Zorkának még könyvei sincsenek.
Felpezsdült a hangulat a Mokka stúdiójában, amikor Bereczki Zoltán kislánya iskolájáról beszélt Demcsák Zsuzsának. A színész-énekes ugyanis elárulta, gyermeke alternatív iskolába jár, ahol szabadabb szellemben folyik az oktatás, mint a klasszikus, hagyományos iskolákban. A részleteket a Borsnak is kifejtette Bereczki:
– Zorkának nincsenek tankönyvei és odavan az iskoláért. Első nap, amikor elkísértem a második osztályba, alig várta, hogy elengedhesse a kezem és rohanhasson be a tanterembe. Jókat tudunk együtt beszélgetni, élvezem a társaságát. Az iskola jó irányba viszi, mert a csapongó energiáit, amikkel régen nem tudott mit kezdeni, már tudja tudatosan használni. Kezd önmaga lenni – mosolygott Bereczki, aki büszkén mesélt nyolcéves, tehetséges lányáról.
– Egyelőre nem a színészetben, inkább a festésben és a zenében találta meg önmagát. Fantasztikusan dobol, és valami elképesztően jó a ritmusérzéke, ami ilyen korban még elég ritka képesség. Semmit nem szeretnénk ráerőszakolni, amihez kedve van az iskolában, azt mi otthon is támogatjuk – magyarázta Zoli.
Úgy tűnik, a téma mindenkit érdekel. A stúdióban Demcsák Zsuzsa is érdeklődve hallgatta, amikor a nem szokványos oktatási módszerekről hallott Bereczkitől. A műsorvezető ugyanis hagyományos intézménybe íratta a gyermekeit.
Az a legfontosabb, hogy milyen típusú és beállítottságú a gyerekünk. Ha teljesítményorientált, jó szellemi képességű, akkor tökéletes a porosz nevelési módszereket támogató iskola, ám ha szétszórt, tanulási nehézségekkel küszködő, esetleg hiperaktív, akkor olyan iskolát ajánlanék, ami a kreativitásra és a személyiségre összpontosít, hogy az ilyen gyerek is megfelelő értékelésben részesüljön. Kísérleti iskolába is járhatnak tehetséges gyerekek, főként ha abban jók, ami nem szorítható iskolai keretekbe.
– A hagyományos intézmények is egyre inkább törekszenek arra, hogy a személyiségfejlesztés és a pszichológia nagyobb szerepet kapjon az oktatásban – magyarázta dr. Horváth Györgyi pszichológus.
– Bár alternatív iskolában végeztem, nagyrészt én is a klasszikus oktatási rendszerben tanultam, nem is gondolkodtam másban, és ismerem annyira a gyerekeim egyéniségét, hogy tudtam, a szabályok és a rend nekik is fontos. Számomra pedig az nélkülözhetetlen, hogy ők biztonságban érezzék magukat az iskolán belül – érvelt a TV2 műsorvezetője, hozzátéve, ő elsősorban az iskola helyét és a tanítónő személyét vette figyelembe, amikor intézményt választott.
– Nem ismerem pontosan a kísérleti iskolák módszereit, de általában azok döntenek a Waldorf és hasonlók mellett, akik szintén olyan szellemben nevelkedtek és a gyerekeiket nem szeretnék semmiféle kényszernek kitenni – magyarázta Demcsák.