Celeb

Alternatív iskolába jár Bereczki Zoltán kislánya

Tukacs Tekla

Létrehozva: 2015.09.04.

Demcsák Zsuzsa a hagyományos, míg az énekes inkább az alternatív iskolákban hisz. Bereczki Zorkának még könyvei sincsenek.

Felpezsdült a hangulat a Mokka stúdiójában, amikor Bereczki Zoltán kislánya iskolájáról beszélt Demcsák Zsuzsának. A színész-énekes ugyanis elárulta, gyermeke alternatív iskolába jár, ahol szabadabb szellemben folyik az oktatás, mint a klasszikus, hagyományos iskolákban. A részleteket a Borsnak is kifejtette Bereczki:

– Zorkának nin­csenek tankönyvei és odavan az iskoláért. Első nap, amikor elkísértem a második osztályba, alig várta, hogy elengedhesse a kezem és rohanhasson be a tanterembe. Jókat tudunk együtt beszélgetni, élvezem a társaságát. Az iskola jó irányba viszi, mert a csapongó energiáit, amikkel régen nem tudott mit kezdeni, már tudja tudatosan használni. Kezd önmaga lenni – mosolygott Bereczki, aki büszkén mesélt nyolcéves, tehetséges lányáról.

– Egyelőre nem a színészetben, inkább a festésben és a zenében találta meg önmagát. Fantasztikusan dobol, és valami elképesztően jó a ritmusérzéke, ami ilyen korban még elég ritka képesség. Semmit nem szeretnénk ráerőszakolni, amihez kedve van az iskolában, azt mi otthon is támogatjuk – magyarázta Zoli.

Úgy tűnik, a téma mindenkit érdekel. A stúdióban Demcsák Zsuzsa is érdeklődve hallgatta, amikor a nem szokványos oktatási módszerekről hallott Bereczkitől. A műsorvezető ugyanis hagyományos intézménybe íratta a gyermekeit.

A gyerek az első

Az a legfontosabb, hogy milyen típusú és beállítottságú a gyerekünk. Ha teljesítményorientált, jó szellemi képességű, akkor tökéletes a porosz nevelési módszereket támogató iskola, ám ha szétszórt, tanulási nehézségekkel küszködő, esetleg hiperaktív, akkor olyan iskolát ajánlanék, ami a kreativitásra és a személyiségre összpontosít, hogy az ilyen gyerek is megfelelő értékelésben részesüljön. Kísérleti iskolába is járhatnak tehetséges gyerekek, főként ha abban jók, ami nem szorítható iskolai keretekbe.

– A hagyományos intézmények is egyre inkább törekszenek arra, hogy a személyiségfejlesztés és a pszichológia nagyobb szerepet kapjon az oktatásban – magyarázta dr. Horváth Györgyi pszichológus.

– Bár alternatív iskolában vé­geztem, nagyrészt én is a klasszikus oktatási rendszerben tanultam, nem is gondolkodtam másban, és ismerem annyira a gyerekeim egyéniségét, hogy tudtam, a szabályok és a rend nekik is fontos. Számomra pedig az nélkülözhetetlen, hogy ők biztonságban érezzék magukat az iskolán belül – érvelt a TV2 mű­sorvezetője, hozzátéve, ő elsősorban az iskola helyét és a tanítónő személyét vette figyelembe, amikor intézményt vá­lasztott.

– Nem ismerem pontosan a kísérleti iskolák módszereit, de általában azok döntenek a Waldorf és hasonlók mellett, akik szintén olyan szellemben nevelkedtek és a gyerekeiket nem szeretnék semmiféle kényszernek kitenni – magyarázta Demcsák.

Kapcsolódó véleménycikkünk itt.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek