Alternatív iskolába jár Bereczki Zoltán kislánya

Demcsák Zsuzsa
PUBLIKÁLÁS: 2015. szeptember 04. 09:30
Demcsák Zsuzsa a hagyományos, míg az énekes inkább az alternatív iskolákban hisz. Bereczki Zorkának még könyvei sincsenek.
Tukacs Tekla

Felpezsdült a hangulat a Mokka stúdiójában, amikor Bereczki Zoltán kislánya iskolájáról beszélt Demcsák Zsuzsának. A színész-énekes ugyanis elárulta, gyermeke alternatív iskolába jár, ahol szabadabb szellemben folyik az oktatás, mint a klasszikus, hagyományos iskolákban. A részleteket a Borsnak is kifejtette Bereczki:

– Zorkának nin­csenek tankönyvei és odavan az iskoláért. Első nap, amikor elkísértem a második osztályba, alig várta, hogy elengedhesse a kezem és rohanhasson be a tanterembe. Jókat tudunk együtt beszélgetni, élvezem a társaságát. Az iskola jó irányba viszi, mert a csapongó energiáit, amikkel régen nem tudott mit kezdeni, már tudja tudatosan használni. Kezd önmaga lenni – mosolygott Bereczki, aki büszkén mesélt nyolcéves, tehetséges lányáról.

– Egyelőre nem a színészetben, inkább a festésben és a zenében találta meg önmagát. Fantasztikusan dobol, és valami elképesztően jó a ritmusérzéke, ami ilyen korban még elég ritka képesség. Semmit nem szeretnénk ráerőszakolni, amihez kedve van az iskolában, azt mi otthon is támogatjuk – magyarázta Zoli.

Úgy tűnik, a téma mindenkit érdekel. A stúdióban Demcsák Zsuzsa is érdeklődve hallgatta, amikor a nem szokványos oktatási módszerekről hallott Bereczkitől. A műsorvezető ugyanis hagyományos intézménybe íratta a gyermekeit.

A gyerek az első

Az a legfontosabb, hogy milyen típusú és beállítottságú a gyerekünk. Ha teljesítményorientált, jó szellemi képességű, akkor tökéletes a porosz nevelési módszereket támogató iskola, ám ha szétszórt, tanulási nehézségekkel küszködő, esetleg hiperaktív, akkor olyan iskolát ajánlanék, ami a kreativitásra és a személyiségre összpontosít, hogy az ilyen gyerek is megfelelő értékelésben részesüljön. Kísérleti iskolába is járhatnak tehetséges gyerekek, főként ha abban jók, ami nem szorítható iskolai keretekbe.

– A hagyományos intézmények is egyre inkább törekszenek arra, hogy a személyiségfejlesztés és a pszichológia nagyobb szerepet kapjon az oktatásban – magyarázta dr. Horváth Györgyi pszichológus.

– Bár alternatív iskolában vé­geztem, nagyrészt én is a klasszikus oktatási rendszerben tanultam, nem is gondolkodtam másban, és ismerem annyira a gyerekeim egyéniségét, hogy tudtam, a szabályok és a rend nekik is fontos. Számomra pedig az nélkülözhetetlen, hogy ők biztonságban érezzék magukat az iskolán belül – érvelt a TV2 mű­sorvezetője, hozzátéve, ő elsősorban az iskola helyét és a tanítónő személyét vette figyelembe, amikor intézményt vá­lasztott.

– Nem ismerem pontosan a kísérleti iskolák módszereit, de általában azok döntenek a Waldorf és hasonlók mellett, akik szintén olyan szellemben nevelkedtek és a gyerekeiket nem szeretnék semmiféle kényszernek kitenni – magyarázta Demcsák.

Kapcsolódó véleménycikkünk itt.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.