1899. augusztus 13-án London Leytonstone nevű városrészében a Hitchcock család újabb jövevénnyel bővült. Az ír származású katolikus édesanya ekkor adott életet egy kisfiúnak, akit Alfrednak neveztek el. Egy nappal később, innen 217 kilométernyire, Nottinghamshire-ben megszületett Matthew Edward és Lucy Reville máso- dik lánygyermeke, Alma Reville.
A két család nem ismerte egymást. Alfred gyermekkoráról többet tudunk. Ha rossz fát tett a tűzre, apja leküldte a közeli rendőri őrszobára, nézze csak meg, mi vár a megtévedt fiúkra, és mamája is meglehetősen keményen bánt vele, nem ő volt a kedvenc gyermeke. Sokak szerint Hitchcock a Pszichóban a főhős rideg édesanyját – kicsit tudatosan, de még inkább tudat alatt – saját anyjáról mintázta.
Ezzel szemben Almát békebeli, szeretetteljes hangulat vette körül a vidéki házban. A kislány cserfes volt, izgő-mozgó, így nem csoda, hogy bakfisként táncosnő és színész akart lenni. „Anyám hosszú, sötét hajú lány volt, csillogó szemekkel” – emlékezik vissza édesanyjáról szóló könyvében Patricia Hitchcock. A mű címe is sokat mondó: „A nő az ember mögött”.
Alfred, miután a jezsuitáknál végzett, műszaki rajzoló lett, majd 1920-tól angol némafilmek feliratait rajzolta egy londoni stúdióban. Itt lett hamarosan rendezőasszisztens, itt ismerte meg a filmkészítés kulisszatitkait.
Alma Reville nem lett színésznő, a filmbe azonban beleszeretett, és a húszas évek elején a Famous Players-Lasky amerikai cég londoni irodájában kezdett el dolgozni. Kisebb-nagyobb kisegítő munkák után szerkesztőként és asszisztensként együtt munkálkodott a kor több elismert rendezőjével. Ő volt az első női vágó az angliai filmgyártásban. Nem sejthette, hogy a 20. század egyik legnagyobb rendezőjével is itt ismerkedik majd meg.
Pedig éppen ez történt. A szárnyait akkor bontogató Hitchcock és Alma Reville a stúdió falai között futott össze. Fontos hozzátennünk: az ifjú rendező a magánéletében rendkívül gátlásos és visszahúzódó volt, amiben a poroszos gyermekkori neveltetésen túl nyilván szerepet játszott az is, hogy alkata, megjelenése nem nevezhető éppen adoniszinak.
„Megismerkedésünkig Alfred soha egyetlen alkalommal sem nézett igazán a pohár fenekére, nem járt el a többiekkel bulizni” – emlékezett vissza később azokra az időkre felesége. Ám a munkaszenvedély – amely mindvégig közös jellemzőjük volt –, a filmek imádata és persze a személyes szimpátia éppen elég volt ahhoz, hogy Alma szerelemre lobbanjon az ifjú, ám szakmailag és anyagilag egyre erősödő Alfred iránt.
1925-ben találkoznak először, egy évre rá megtartották az esküvőt, és 1928-ban megszületett Patrícia, az egyetlen gyermekük. A házaspári kötelék náluk egyet jelentett a lehető legszorosabb munkakapcsolattal. Az asszony forgatókönyvíróként, szerkesztőként, és legfőképpen – a kritikus helyzetekben is – tanácsadóként egyaránt részt vett a filmek létrehozásában.
A civil életükbe Patrícia lányuk könyvéből nyerhetünk bepillantást. Eszerint „házunk gyakorta leginkább egy filmstúdióhoz hasonlított. Világítótestek lógtak innen-onnan, miközben szüleim az éppen aktuális film legjobb beállításait keresték. Anyám a főzés művésze volt, míg apám, ha ki akart kapcsolódni, olykor beállt takarítani”.
A Pszicho (1960) elkészítése során Hitchcock abszolút befutott sztárnak számított már, ám a forgatókönyv láttán senki sem hitt a filmben. A Hitchcock házaspárt kivéve. Alma Reville beleegyezett abba, hogy a finanszírozás a saját kasszájukból történjen, miközben jelzálog is került a házukra. Bukás esetén elveszíthették volna mindenüket. Nem így lett. A Pszicho a Mester valaha volt legsikeresebb filmje lett.
Alma és Alfred a házasságban mindvégig kitartottak egymás mellett. A feleség egy nappal később született, és bő két évvel férje halála után (1982 júliusában) távozott az élők sorából.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.