Ötből négyen hallottak már a speciálisan a daganatos betegeknek ajánlott készítményekről Magyarországon. A nemek között szignifikáns különbség mutatkozik a tájékozottság terén a gyengébbik nem javára, nem véletlen tehát, hogy a vásárlók között is a nők vannak többségben.
A tájékozódásban még mindig a televíziónak és a szájhagyománynak van a legnagyobb szerepe. Azonban az egészségtudatosság szempontjából jó hír, hogy egyre többen szerzik be ismereteiket a patikai újságokból és az egészségügyi weboldalakon keresztül – derül ki egyfelmérésől.
A megkérdezettek 79 százaléka hallott már a speciálisan daganatos betegeknek ajánlott készítményekről. Igaz, a többség (66 százalék) nem tud konkrét terméket vagy márkanevet spontán módon megnevezni. A daganatos betegeknek ajánlott speciális készítmények ismertsége kapcsán jelentős különbség mutatkozik a férfiak és a nők között. Amíg a férfiaknak csupán 74 százaléka, addig a nőknek 84 százaléka ismer ilyen termékeket, vagy hallott már ilyen készítményekről – áll akutatásban. Az összességében 1100 fős mintán elvégzett reprezentatív felmérés szerint a 18-35 éves korcsoport az átlagosnál szignifikánsan alacsonyabb (70 százalék), míg a 36-50 éves korosztály magasabb (88 százalék) arányban jelölte meg, hogy tudomása van ilyen típusú készítményekről.
„A kutatási eredmények összhangban vannak azzal a tapasztalattal, hogy a speciálisan daganatos betegeknek ajánlott készítmények vásárlóinak többsége a nők közül kerül ki. Az eredmények egyúttal egyértelműen jelzik, hogy a lakossági tájékozottság, vagyis az egészségtudatosság növelése kapcsán nagyon sok még a tennivaló” – fogalmazott Lex Zsuzsanna, a speciális – gyógyászati célra szánt, daganatos betegek számára készített tápszerek piacvezető hazai gyártói között jegyzett cég vezetője. A termékkategóriák közül legtöbben a különböző gombákra, illetve vizekre emlékeztek, míg a Culevit – az Országos Élelmezés és Táplálkozástudományi Intézet (OÉTI) által regisztrált – készítményei a spontán ismertség sorrendjében a harmadik helyet szerezték meg.
A felmérés szerint mind a termékcsoport, mind az egyes márkák és termékek ismertsége sokkal magasabb volt az online csatornákon megkérdezettek körében. Ennek okát vélhetőleg az online közösség általánosan magasabb érdeklődésében, aktivitásában, nyitottságában fedezhetjük fel. A választás kapcsán kulcsfontosságú a hitelesség kérdése is. A felmérés szerint a válaszadók 16 százaléka tartja maximálisan hitelesnek és 38 százaléka inkább hitelesnek, ha egy orvos, kutató, egészségügyi szakértő ajánl daganatos betegek számára kiegészítő típusú terméket. Akutatás szerint igyekeznek egyre tudatosabb döntéseket hozni.
„A készítményekkel kapcsolatos ismeretek terjesztésében még mindig a televíziós csatornáknak van a legnagyobb szerepe, emellett az ismerősi ajánlások jelentik a második legfontosabb forrást. Ugyanakkor egyre többen tájékozódnak a patikai újságokból és az internetes egészségügyi szakmai weboldalakon, ami azt jelzi, hogy egyre nagyobb az igény a megbízható, hiteles tájékoztatás iránt” – fejtette ki Lex Zsuzsanna, akiszerint az egészségmegőrzés terén az első lépésnek az egészségtudatosság erősítésének kell lennie, ezért is jó hír, hogy rohamosan nő az információ iránti igény a lakosság körében.
Éppen a tudatos életmód és az egészségtudatosság erősítése az egyik fő célja a Culevit Kft. szaktanácsadói szolgáltatásának is, amelyet minden hozzá forduló beteg és egészséges érdeklődő díjtalanul igénybe vehet.
„A daganatos betegségben szenvedők számára a megbetegedések jellege, valamint a terápiás kezelések mellékhatásai miatt különösen fontos, hogy a betegség megélése könnyebbé, elviselhetőbbé váljon. Ezt felismerve indítottuk el szaktanácsadói szolgáltatásunkat. Ennek keretében minden érdeklődő személyesen mondhatja el problémáit, teheti fel kérdéseit a szaktanácsadóknak, akik így személyre szabott válaszokat és életmódjavaslatokat tudnak adni az érintetteknek” - tette hozzá Lex Zsuzsanna.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.