A Budapesti Közlekedési Központ közlemény szerint a fogaskerekű vonalán, a Városmajor és a Szent János Kórház közötti szakaszon pályasínt és a fogasléceket cserélnek március 9-től kezdve. Ezért a Széll Kálmán tér és a Svábhegy között a 21-es és a 21A jelzésű, a Királyhágó tér és a Svábhegy között a 212-es autóbusszal lehet majd utazni, amelyekhez kapcsolódva a Svábhegy és a Széchenyi-hegy, Gyermekvasút között 60-as jelzéssel pótlóbusz közlekedik.
Az alsó szakaszon található megállóhelyek hétfőtől szombatig a 60A és 60B jelzésű járatokkal is elérhetők. Azt érdemes még figyelembe venni, hogy a 60-as, 60A és 60B pótlóbuszokon nem lehet kerékpárt szállítani, a 212-es autóbuszon viszont hétköznap a Királyhágó tér és a Svábhegy végállomás között, valamint hétvégén a teljes vonalon igen. A pótlóbuszokra a fogaskerekűn érvényes normál díjszabás vonatkozik, a 21-es, a 21A és a 212-es buszra átszálláskor pedig nem kell új jegyet kezelni - olvasható a közleményben.
A fogaskerekű vasút Budapest egyetlen fogaskerekű vasútja, és 2008. augusztus 21. óta formálisan a 60-as jelzésű villamos.
A lóvasút, illetve egy fogaskerekű vasút megépítése azután vált szükségessé, hogy a Svábhegy a 19. századtól jelentős fejlődésnek indult.
A megnövekedett közlekedési igénynek eleget téve a Budai Közúti Vaspálya Társaság 1868-ban elindította a lóvasutat, melynek pályáját a Lánchíd budai hídfőjétől Zugligetig építette ki. Nagyjából 6 évre rá, 1873-ban kezdődött meg a fogaskerekű vonalának kiépítése. Az első szerelvény egy évvel később, június 24-én, délután 4 órakor indult meg az útjára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.