Sőt, zsilipelés után még a Dunára is ki lehet majd jutni. Az új fejlesztéseknek köszönhetően ugyanis kajakkal és kenuval is végigevezhetjük a Sió 80 kilométeres szakaszát.
A Terület- és Településfejlesztési Operatív Program 340 millió forintos támogatásával elkezdődhet a Tolna megyei önkormányzat vízi és kerékpáros turizmus fejlesztését célzó Sió-projektje - írja az MTI.
Ozora és Szekszárd között például tizenegy, kiszállóként használható mobil stéget helyeznek el, és hat pihenő épületet építenek. Az állomásokon lehet majd vízi járműveket és kerékpárokat bérelni; a megállókat Ozorán, Simontornyán, Pálfán, Sárszentlőrincen, Borjádon, Úzdon, Kölesden, Medinán, Harcon, Sióagárdon és Szekszárdon építik ki.
A főépítész beszámolt arról is, hogy a projekt második részében kerékpárútvonalakat alakítanak ki a Sió mentén. Szekszárdtól Harcig öt kilométeren a forgalmas M6-os és M9-es szakaszokat elkerülő kerékpárút a Sió-töltésen épül meg. Harctól Simontornyáig a 6317-es úton jelölnek ki kerékpárutat, amely több szakaszon a Sió mentén halad.
Jelenleg Siófoktól Ádándig lehet eljutni kerékpárúton, a teljes Balaton-Duna útvonalhoz a Sió Fejér megyei szakaszán, illetve Felsőnyék és Ozora között kell pótolni a hiányzó szakaszokat. A Sió-projekt harmadik pályázatának keretében a Szekszárdi Kajak-kenu Sportegyesülettel közösen egy kerékpárokkal, kajakkal, kenuval, fitnesz-eszközökkel felszerelt turisztikai bázis épülne, a Sió szekszárdi szakaszánál; a második és harmadik ütem forrásigénye egyenként 250 millió forint.
Az első ütem megvalósítása még idén elkezdődhet, a teljes projekt az Országos Vízügyi Főigazgatóság Sió-rendezési munkáival együtt, 2018-2020 között valósulhat meg. A 12 milliárd forint értékű, a KEHOP által támogatott vízügyi program részeként a Sió-mederben megszüntetik a zátonyokat és a feliszapolódást, amelyek gátolhatják a víz gyors folyását. A projekt tervezési szakaszban van, a munka jövőre kezdődhet el.