Megéri külföldről behozni a használt autót

A hosszas ügyintézés és a felmerülő összegek ellenére is jól járunk, ha külföldön vásárolunk használtautót.
A hosszas ügyintézés és a felmerülő összegek ellenére is jól járunk, ha külföldön vásárolunk használtautót.

Jellemzően Németország és Ausztria a behozott használt autók forrása, de sok autó érkezik egyéb országokból is. A mérleg nyelve többek között a szélesebb választék, a kocsik állapota és alacsonyabb eladási ára miatt dől a határon túli autópiac felé. Amire leginkább oda kell figyelni, hogy a jármű okmányai érvényesek legyenek és megfelelő műszaki állapotáról még a helyi márkaszervizben győződjünk meg.

–A jobb útviszonyok és a rendszeres karbantartás miatt kedvezőbb műszaki állapotban lehetnek a nyugat-európai autók, de ez csak általánosítás. Idehaza is lehet gondos gazdája egy autónak és odakint is lehet hanyag – mondta a Borsnak Cser Gábor, a honosítással, forgalomba helyezéssel és regisztrációs adó ügyintézésével foglalkozó CARDEON Magyarország kereskedelmi igazgatója. A papírmunkát intézhetjük magunk, vagy fordulhatunk erre specializálódott cégekhez. A kiválasztott kocsit valahogyan be kell szállítani az országba.

Vannak kivételek

Van olyan piaci szegmens, ahol a magyar árak kedvezőbbek, mint Nyugat-Európában. Például az alacsonyabb kategóriájú új tömegautók Magyarországon az egyik legolcsóbbak egész Európában. Ezért jellemzően az 1-2 éves, kisméretű modelleket nem érdemes külföldről behozni. De, pont ebben a szegmensben a legszűkebb a kínálat a hazai használtautó piacon.

–Traileren vagy „lábon” is hazahozhatjuk a kocsit egy külföldön kiváltott ideiglenes rendszámmal. Németországban a 10 napos rendszám körülbelül 180 euro. A trailer egy autónál akár 200-300 ezer forint is lehet Németország távolabbi helyeiről, míg ha összejön egy nagyobb szállítójárműre 7-8 autó, akkor 50-70 ezer forintból is kijöhet – mesélte lapunknak a szakember, aki tájékoztatott a hazaérkezett autóval kapcsolatos első teendőkről is. Mindenekelőtt be kell jelentkezni műszaki vizsgára, majd megkezdődik a honosítás folyamata, amely magából a műszaki vizsgából, a regisztrációs adóból és a forgalomba helyezésből áll. Itt kell mélyen a zsebünkbe nyúlni.

© Fotó: Shutterstock (illusztráció)

–A műszaki 8 és 39 ezer forint közé esik, attól függően, hogy a kinti vizsga meddig érvényes. Összkerék meghajtás esetén rádobhatunk plusz 4.100 forintot. A regisztrációs adó, függ az autó teljesítményétől, környezetvédelmi osztályba sorolásától és az első külföldi forgalomba helyezés dátumától is. A forgalomba helyezés költsége több részből tevődik össze, az érvényesítő címke 585 Ft, a rendszámtábla 8.500 Ft. A forgalmi engedély és a törzskönyv 12.000 źFt, végül a vagyonszerzési illeték, amely szintén autónként eltérhet – erről már a cég üzletág-igazgatója, Szabó Péter adott tájékoztatást, aki hozzátette, a magyarok legtöbb esetben egy családi keretbe kell, hogy bele szorítsák az autóvásárlást, egy bizonyos összegből kell megtalálniuk a nekik leginkább megfelelő autót, erre ad nagyobb lehetőséget a külföldi autópiac. Sokszor a nagyobb választék miatt ugyanabból a keretből jobb, vagy a családi igényeknek jobban megfelelő autót lehet választani nyugat-európai beszerzés esetén.

Mézeskalács alapreceptet keresel? Próbáld ki a kedvencünket!

@borsonline

Elindult a Bors #dellatanc kihívása 💃 Töltsd fel a saját #dellatanc videódat a borsonline.hu-ra és nyerj Samsung fülhallgatót! #bors #reklam #nekedbe

♬ eredeti hang - Bors