Jégkár esetén is számíthatunk az internetre: tele van videóval és tanáccsal az ügyben, hogy mit csináljunk a karosszériával, ha elkapott bennünket a jégeső. A kérdés már csak az, hogy valós segítségről beszélhetünk-e, hiszen számtalan félrevezető és téves információ kering a neten.
– A jégkárjavítás lényege, hogy az autót az eredeti állapotába állítsuk vissza – kezdte a Borsnak Hencz Csaba, az Ice Service vezetője.
– Ez olyan feladat, amit otthon nem lehet elvégezni. A neten sok horpadáskihúzó módszer látható, de ezzel ne kísérletezzünk, ezt szakemberre kell bízni. A javítása, ha nincs szükség utána fényezésre, akár egy-két nap alatt is elkészülhet.
– Cseresznye nagyságú jégverés után már érdemes szakemberrel megnézetni az autót. Ő az apró mélyedéseket egy speciális lámpa segítségével már észre tudja venni. A dió nagyságút már az ügyfél is látja, a baseball nagyságúról már nem is beszélve. Az már csúnya kárt okoz, komolyabb beavatkozást igényel – mondja a szakember.
A javítás ára függ az autó típusától, az elemtől, a horpadások számától és méretétől. A kalkulációt egy számítógépes program készíti. A biztosító is ezzel a szisztémával dolgozik.
Azért is érdemes szakemberhez vinni a kocsit, mert szinte biztos, hogy mi magunk már csak a szükséges eszközök hiánya miatt is, nem tudunk úgy hozzányúlni a kárhoz, hogy ne okozzunk nagyobb bajt.
– Ha mi, szakemberek hozzáférünk, akkor a horpadást az ellenoldaláról, az erre szolgáló acélpálcákkal belülről nyomjuk ki pontosan olyan erővel, ami ehhez szükséges. A milliméter töredékét is tökéletesen ki lehet egyengetni. Ahová az ellenoldalról nem férünk hozzá, ott különböző formájú és méretű műanyag bábukkal dolgozunk. Ezeket speciális, nyomtalanul eltávolítható ragasztóval rögzítjük a felületen. Majd húzókalapáccsal a bábut és vele a horpadást is kihúzzák. Van még egy módszerünk, az úgynevezett hot-box. Az elektromágneses szerszámot ráhelyezzük a horpadás megfelelő részére. Ez gombnyomásra egyszerre melegíti is a felületet, közben mágneses hatást gyakorol a lemezre. Ezekkel a módszerekkel utána nem szükséges a csiszolás és a festés, fényezés. Ahol a jég az autó festését felrepesztette, ott már utólagos fényezésre van szükség. A nagyobb mélyedéseknél az egyengetés után jön a csiszolás és az újrafényezés – mondta Hencz Csaba.
A jégkár kártérítése a Casco biztosítás terhére történhet, 48 órán belül be kell jelenteni a kárt a biztosítónak. A kirendelt szakértő a helyszínen szemléz, de manapság már egyes biztosítók videós kárrendezést is alkalmaznak. Az ügyfél okostelefonjára letölt egy mobil alkalmazást, bekapcsolja a kamerát, a kárszakértő online instrukciói szerint körbevideózza a kocsit, melyet a kárszakértő az irodában rögzít. A javítást a szemléig nem szabad elkezdeni. A biztosítónál van önrész is, ezért lehet, hogy a kisebb horpadásokra nem fizetnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.