Egy légiutas-kísérő felfedte a titkos trükköt, amivel „megbünteti” azokat az utasokat, akik nem hajlandók helyet cserélni másokkal a fedélzeten. Mitra Amirzadeh, az orlandói székhelyű stewardess szerint, ha egy gyerek esetleg nem a szülő mellé kapta a jegyet, ő közbelép, és egy különösen hatékony módszert alkalmaz: az utast felkéri, hogy vigyázzon a gyermekre.
Egyszerűen megkérdezem: Rendben van, hogy ön vigyáz a kisgyermekre? Akkor kérni fogom a nassolnivalókat és a színezőkönyveket is, mert szüksége lesz rájuk
– mondta a The Wall Street Journalnak.
Ez általában elég gyorsan ráveszi az utast, hogy átadja a helyét.
Mitra elmondta, hogy bár megérti, ha valaki nem akar helyet cserélni egy előre kifizetett ülés miatt, mégis úgy véli, hogy sokan elfelejtik: ha nem fizettek az ülésért, nem várhatják el, hogy pont ott üljenek. Elárulta, hogy a havi járatainak 80%-án előfordul helycsere-drámázás. Eközben Jamie Fraser utazási szakértő is megosztotta a tanácsait arra az esetre, ha valakit megkérnek, hogy adja át az ülését. Fraser szerint az utasok nem kötelesek helyet cserélni – és nem illetlenség nemet mondani. Ha például ablak- vagy folyosó melletti helyet foglaltunk, nyugodtan elutasíthatjuk a középre szóló csereajánlatot, írja a Daily Mail. A lényeg, hogy udvariasan, de határozottan adjuk tudtára a másik félnek, hogy nem kívánunk cserélni. Ha a kérés erőszakossá válik, kérjük a személyzet segítségét.
Fraser szerint egyedül akkor érdemes komolyan fontolóra venni a cserét, ha egy kisgyerek elszakadt a családjától, de még akkor sem kötelező a csere. Ha mi kérünk meg valakit a cserére, figyeljünk arra, hogy az ajánlat méltányos legyen – tehát például ne kérjük meg valakit, hogy ablak melletti helyét cserélje el egy középső ülésre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.