Sok vásárlót ért meglepetésként, hogy az évtizedek óta ismert Aldi név valójában egy rövidítés.
Sok vásárlót ért meglepetésként, hogy az évtizedek óta ismert Aldi név valójában egy rövidítés. A diszkontlánc története egészen az 1910-es évekig nyúlik vissza, ám nevéről és eredetéről sokan csak most szereztek tudomást.
Az Aldi üzletlánc elődjét Anna Albrecht alapította 1913-ban, amikor egy kis élelmiszerboltot nyitott a németországi Essenben. A második világháború után fiai, Karl és Theo vették át az üzletet, és az 1950-es évekre már több mint 100 boltjuk működött. A fivérek forradalmasították a kiskereskedelmet: egyszerű, önkiszolgáló boltokat működtettek, ahol a vásárlók gyorsan és olcsón juthattak élelmiszerekhez és alapvető cikkekhez.
Karl és Theo nem költöttek reklámra, az alacsony működési költségekre és az egyszerű választékra építették fel az üzleti modelljüket. Ez a stratégia a világháború utáni nehéz gazdasági helyzetben hatalmas előnyt jelentett, így 1962-re már több mint 300 üzlettel rendelkeztek Németország szerte. A megfizethető árak és a hatékony üzleti modell tették őket ismertté.
1961-ben a testvérek bevezették az „Albrecht-Diskont” nevet, amelyet később rövidítettek: az „Albrecht” és a „Diskont” szavak első két betűjét összevonva született meg az „Aldi” név. A német kiejtés szerint ez „Ál-di”. Bár a rövidítés mögötti döntés pontos oka nem ismert, a név mára világszerte ismertté vált.
Sokan csak most szembesültek ezzel az információval, és a közösségi médiában döbbenten reagáltak. „Soha nem gondoltam volna, hogy az Aldi rövidítés!” – idéz a Mirror egy felhasználót.
Az Aldi példája is mutatja, hogy néha a legismertebb nevek mögött is meglepő történetek rejlenek.