Az Aldi vásárlói csak most tudták meg, mit is jelent valójában a szupermarket neve

Aldi
PUBLIKÁLÁS: 2025. május 10. 14:00
Sok vásárlót ért meglepetésként, hogy az évtizedek óta ismert Aldi név valójában egy rövidítés.

Sok vásárlót ért meglepetésként, hogy az évtizedek óta ismert Aldi név valójában egy rövidítés. A diszkontlánc története egészen az 1910-es évekig nyúlik vissza, ám nevéről és eredetéről sokan csak most szereztek tudomást.

aldi
Sokan nem is sejtették, hogy jelent valamit az Aldi név Fotó: aldi.hu

Az Aldi üzletlánc elődjét Anna Albrecht alapította 1913-ban, amikor egy kis élelmiszerboltot nyitott a németországi Essenben. A második világháború után fiai, Karl és Theo vették át az üzletet, és az 1950-es évekre már több mint 100 boltjuk működött. A fivérek forradalmasították a kiskereskedelmet: egyszerű, önkiszolgáló boltokat működtettek, ahol a vásárlók gyorsan és olcsón juthattak élelmiszerekhez és alapvető cikkekhez.

Karl és Theo nem költöttek reklámra, az alacsony működési költségekre és az egyszerű választékra építették fel az üzleti modelljüket. Ez a stratégia a világháború utáni nehéz gazdasági helyzetben hatalmas előnyt jelentett, így 1962-re már több mint 300 üzlettel rendelkeztek Németország szerte. A megfizethető árak és a hatékony üzleti modell tették őket ismertté.

1961-ben a testvérek bevezették az „Albrecht-Diskont” nevet, amelyet később rövidítettek: az „Albrecht” és a „Diskont” szavak első két betűjét összevonva született meg az „Aldi” név. A német kiejtés szerint ez „Ál-di”. Bár a rövidítés mögötti döntés pontos oka nem ismert, a név mára világszerte ismertté vált.

Sokan csak most szembesültek ezzel az információval, és a közösségi médiában döbbenten reagáltak. „Soha nem gondoltam volna, hogy az Aldi rövidítés!” – idéz a Mirror egy felhasználót. 

Az Aldi példája is mutatja, hogy néha a legismertebb nevek mögött is meglepő történetek rejlenek.

 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.