A robotok által uralt jövőképpel szemben úgy tűnik, hogy egy kínai bevásárlóközpont visszafelé tekert egyet az idő kerekén – ám egészen meghökkentő módon. Egy vírusvideó forgatta fel az internetet, amelyen modellek sétálnak mozgó futópadokon, mint élő próbababák, egy dizájnerruhaüzlet előtt. A videó, amely már több mint 9 millió megtekintést gyűjtött az X-en (korábban Twitter), egyszerre lenyűgözte és megrémítette a közösséget. A videón olyan nők láthatók, akik lépést tartva a futópadok ritmusával, elegánsan mutatják be a bolt legújabb kollekcióját.
A bemutatót szervező dizájnerruhaüzlet szerint az ötlet lényege, hogy a vásárlók élőben láthassák, hogyan mozognak és állnak a ruhák egy valódi emberen.
Ez az új módszer segítene a vásárlóknak hogy jobban el tudják képzelni, hogy a ruhák hogyan viselkednek mozgás közben!
– állították az ITIB dizájnerruhaüzlet munkatársai.
A helyi beszámolók szerint az utóbbi két évben egyes kínai városok bevásárlóközpontjaiban az üzletek átvették ezt a trendet , és úgy vélik, hogy ez segíthet a forgalmuk növelésében is. A vásárlók azonban megdöbbentek az „élő próbababák” miatt, akik a mozgó futópadokon a ruhákat mutogatták. A látvány sokak szerint kissé nyugtalanító.
Egy kommentelő az X-en csak ennyit írt:
Ez disztópikus és zseniális egyszerre!
Egyesek rajonganak az ötletért, és úgy gondolják hogy rengeteg pozitívum van ebben a munkában:
Ez a legjobb munka a világon! Fizetnek érte, hogy csak sétálj és közben formában is maradsz! Szívesen csinálnám!
– írta egy kommentelő.
Lenyűgöző! Így sokkal érdekesebb az üzlet, mint a próbababákkal!
– tette hozzá egy másik.
Mások azonban kevésbé voltak lelkesek. Egy hozzászóló szerint:
Ez már szinte dehumanizáló! Nem éppen etikus, nem de?
De volt olyan hozzáértő, aki megmagyarázta a trend eredetét:
A 30-as és 40-es években ez teljesen természetes volt!
– hívta fel a figyelmet egy divattörténész a közösségi médiában.
Érdekes, hogy ez a módszer valóban a divattörténelem egyik régi fejezetét idézi fel. A múlt század elején, az Egyesült Államokban például a Bloomingdale’s áruház rendszeresen használt élő modelleket, akik az üzletben sétálva mutatták be az aktuális divatot.
Hogy a furcsa ötlet valóban újra forradalmasítja-e a kiskereskedelmet, az még kérdéses. Az viszont biztos, hogy felkavarta a divat világát, és beszédtémává vált globálisan.
És hogy mit gondolnak erről a vásárlók?
Egy X felhasználó szavait idézve:
Ez egy olyan látvány, amit nem felejtesz el egyhamar!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.