Miközben a baloldali városvezetés átfogó parkolási reformról beszél, a vége megint csak az, hogy ismét mélyen a zsebükbe nyúlhatnak majd az autósok, hiszen a Karácsony Gergely-Vitézy Dávid páros a tiszás képviselők támogatásával újabb, drasztikus lehúzásra készülnek. Döntésük szerint ugyanis 30 százalékkal megemelik a parkolási díjakat Budapest-szerte, pedig ma sem olcsó. Mint emlékezetes, Karácsony korábban is "éhes" volt, így tavaly januárban emelt utoljára. Akkor ráadásul olyan területeket is fizetőssé tett, ahol addig ingyenes volt a várakozás. Úgy fest, a kivetett sarccal nem elégedett az új balliberális "koalíció", mivel még több bevételt akarnak a Városháza számára. Summázva pedig, 2021-hez képest a mostani drágítással már 60 százalékkal többet fizetnek majd az autósok.
Hiába lett új közgyűlése Budapestnek, Karácsony Vitézy Dáviddal a Magyar Péter-féle Tisza Párt támogatásának köszönhetően tovább folytatja az autósüldözést. A főpolgármester "semmi gyárában" eddig is csak a sarcokat vetették ki a fővárosi autósokra, de fejleszteni nem fejlesztettek semmit. Mert az is kérdés ugye, hogy a tavaly januártól érvényes új parkolási rendből befolyt szép kis summát, hová tették... Tudniillik útfelújításra, parkolóház építésére, helyek létrehozására láthatóan nem fordították, pedig ebből a sarcból származik a Városháza egyik legnagyobb bevétele. Mindeközben egyre kevesebb a parkolóhely és egyre drágább a parkolás. A baloldal nem tagadja meg magát, mint olyannyira sokszor, most is megemelik a várakozási tarifát, csak most a Tisza Párt biztosítja Karácsonynak, hogy az emelés megkapja a kellő közgyűlési többséget a döntéshez. Miután ez nem is annyira meglepő módon megtörtént, a tarifák rögtön 30 százalékkal emelkedve az egekbe ugranak.
Bár a fővárosi parkolás rendszer átfogó reformjában a baloldali városvezetők arról is döntöttek a drágulás terhe mellett, hogy 2026 júliusától megszűnnek majd a baloldali korrupciós botránytól –amelyben Karácsony Gergely neve is felmerült–, hangos parkolóautomaták. Az új döntés értelmében a parkolási díjak befizetése ugyanis kizárólag a BudapestGO alkalmazáson keresztül lesz majd lehetséges.
A Magyar Autóklub jelen formájában ellenzi a parkolási rendszerváltásnak nevezett, előkészítetlen, és társadalmi vita mellőzésével tervezett javaslatát, álláspontjuk szerint a fővárosi önkormányzatnak minden döntéshozatalnál figyelembe kell vennie az autóval közlekedők érdekeit is. Kifejtették, hogy a parkolási díjak mértékét, a fizetős övezetek területét és a fizetési kötelezettség napi időszakát kiterjesztették és jelentősen megemelték már 2022-ben és 2023 őszén, mintegy 30 százalékos többletköltséget okozva a használóknál. Emiatt a korábbi döntések elemzése nélkül, a díjszint egységes 35 százalékos emelését nem tartják elfogadhatónak.
Bár tavaly január óta él az új parkolási rend Budapesten, sokak szerint nem a parkolási díjak emelése és a fizetős zónák bővítése jelentené a város parkolási problémáinak felszámolását. Az csak az önkormányzatok számára jelent bevételt. A valódi megoldást új parkolóházak kialakítása oldaná meg. Külföldi mintára a város körül kellene nagy, ingyenes parkolókat kijelölni vagy kombinálni a parkolási díjat a tömegközlekedésre jogosító bérlettel. Sokan úgy vélik, hogy a parkolási zóna kiterjesztése csupán az autósok újabb lehúzása. Józsefvárosban, Ferencvárosban és számos más baloldali kerületben már döntöttek arról, hogy megszüntetik a lakókat illető ingyenes várakozási jogot, 2025 januárjától évente több tízezret kell fizetniük, miközben sorra szüntetik meg a várakozási helyeket „járdaszabadítás” néven. Teszik ezt úgy, hogy közben nem kínálnak alternatívát, például parkolóházak építésével, bérlésével…
Elsőként a már említett Józsefváros vetette ki az új sarcot a helyi autósokra, most pedig Niedermüller Péter jelentette be, hogy januártól változtat a szabályokon. Erzsébetvárosban eszerint, januártól szinte nulláról egységesen 36 ezer forintra ugrik az éves lakossági parkolási díj, az első autóra. A második 72 ezerbe fáj majd a helyben lakóknak. Baranyi Krisztina szintén hasonló elképzelést dédelget, az ő ceruzája is vastagon fog, ha a lakossággal kell fizettetni. A ferencvárosi tervek szerint évi 20 ezer forinttal rántják majd le az autósokat, függetlenül az övezetektől, egységesen. A XIII. kerület is bejelentette az éves lakossági parkolási díj emelését. Ott sem számíthatnak sok jóra az autósok.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.