A szakmai párbeszéden alapuló tudásmegosztás, a leginnovatívabb pedagógiai módszertanok és a legújabb nemzetközi oktatási trendek is fókuszba kerültek a Mészáros Csoport által életre hívott High-Tech Suli program második alkalommal megrendezett konferenciáján. Az eseményen mintegy 150 pedagógus; iskolaigazgatók, tankerületi vezetők, oktatási szakemberek vettek részt. Idén a leginnovatívabb tanárok szakmai elismerésekben és pénzjutalomban is részesültek - számolt be róla a Ripost.
A High-Tech Suli program a 2020-as indulása óta az ország egyik legátfogóbb intézményfejlesztési programjává vált, közel másfél milliárd forintot fektettek bele. A széles társadalmi lefedettségű kezdeményezés a hazai oktatási intézmények bevonásával és a legmodernebb technikai eszközök, valamint pedagógiai módszertanok segítségével olyan kompetenciák fejlesztésének a lehetőségét teremti meg a diákok számára, amelyekre másként talán nem is lenne esélyük. Az idei évben a program összesen mintegy 260 millió forinttal járult hozzá a tanulók innovatív szemléletű képzésének és pályaorientációjának támogatásához, a jövőre való felkészítésükhöz, amely a későbbiekben a munkaerőpiaci elhelyezkedésüket szolgálja.
Azért fektetünk az oktatás támogatásába, mert közel áll a szívünkhöz. Sok gyermek van a családban. Szeretünk a gyermekekkel foglalkozni
– mondta Dr. Várkonyi Andrea, az Alapítvány az Innovatív Oktatásért kuratóriumi elnöke.
A Mészáros Csoport által létrehozott HTS program közösségének jelenleg 40 intézmény lehet a részese. Az egyre dinamikusabb fejlődésnek köszönhetően fokozottan nő az igény a szakmai párbeszédre és tudásmegosztásra. A második alkalommal megrendezett High-Tech Suli program konferenciáján ezen volt a hangsúly, de a résztvevő mintegy 150 pedagógus; iskolaigazgatók, tankerületvezetők, oktatási szakemberek megismerhették a legújabb hazai és nemzetközi trendeket, valamint a jövő oktatását bemutató előadásokon vehettek részt.
A konferencián díjazták a programban résztvevő leginnovatívabb pedagógusokat, akik pénzjutalomban is részesültek. A megtisztelő elismeréseket azok a tanárok kaphatták meg, akik magas színvonalú munkájukkal, a korszerű digitális technológia és pedagógiai módszertan kreatív alkotó használatával kiemelkedő eredményeket értek el.
Az idei konferencián adtunk át először díjakat azoknak a pedagógusoknak, akik kiemelkedőt tudtak alkotni a program nyújtotta szakmai támogatásnak köszönhetően. A legjobbak között van olyan, aki évtizedek óta dolgozik a tanári pályán; generációk nőttek fel a keze alatt és a munkásságának egyfajta megkoronázásaként tekint erre a díjra, illetve van olyan is, akinek még ugyan nincs akkora szakmai tapasztalata, mert pályakezdőként vívta ki a legjobbaknak járó elismerést, de az iskolája és diákjai számára teljesen új szakmai dimenziókat nyitott meg
– mondta el Dr. Várkonyi Andrea.
A HTS programban idén először jelent meg a tantermek keretei közül kilépő, nyílt tanulási terek fejlesztése. A téma nemzetközi példáit és elméleti hátterét Bart Verswijvel, holland oktatási szakértő mutatta be, a Future Classroom Lab képviseletében. A High-Tech Suli program szakmai vezetője, Horváth Ádám így nyilatkozott ennek kapcsán: „A program fő fókusza a 21. századi digitális tantermek felszerelésén keresztül új pedagógiai szemlélet megismertetése és alkalmazása, de folyamatosan figyeljük és dolgozunk azon, hogy mik azok a nemzetközi szinten már működő megoldások, amelyeket érdemes itthon is megvalósítani. Bár még a fejlesztési szakaszban vagyunk, de ilyen például a kültéri, természettudományos labor, illetve az, hogy hogyan lehet egy iskola auláját az oktatás színterévé is tenni”.
A konferencián a HTS program által biztosított modern eszközöket legjobban kihasználó, a tanulók számára a legtöbb innovatív pedagógiai-módszertani megoldást kínáló iskolák osztottak meg egymással gyakorlataikat. Bemutatkoztak azok az oktatási intézmények is, amelyek a program segítségével jutottak el nemzetközi robotikai versenyek döntőjére, Panamába, Bresciába, vagy éppen a törökországi Izmirbe. Az előadások és a workshopok mellett egy manapság népszerű „Teachmeet” is megszerveztek, ennek keretében a legjobb hazai digitális és innovatív pedagógusok mutattak be szakmai megoldásokat, pedagógiai ötleteket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.