Karácsony Gergely a Facebook-oldalán arról írt, hogy szerinte hatékony volt a menetrend megváltoztatása. „A BKK szakmai munkájának fontos része az utazási adatok elemzése,
amelyek alapján javaslatot tett egy hatékonyabb, az utazási szokásokhoz igazodó menetrend kialakítására
– írta.
„De a legjobb szakmai javaslat is elvérezhet, ha az egyesek gátlástalan önzésének és a lejárató politikai kampánynak válik áldozatává” – fogalmazott Karácsony Gergely.
Az ATV oldalán azonban érdekes nyilatkozat jelent meg Karácsony Gergelytől a járatritkítások visszavonása kapcsán. Mint a politikus az ATV Híradónak nyilatkozva fogalmazott:
Lesz még módunk arra, hogy a kerületekkel egyeztetve egy jobb menetrendet alakítsunk ki, de ezt nem a kampányban kell megcsinálni”
– magyarázta Budapest főpolgármestere.
Magyarán beígérte, hogy később a lehető leghamarabb mégiscsak megritkítják a budapesti buszjáratokat,
Elmondta azt is: szerinte a választási kampányban nagyon nehéz a racionalitásnak és a szakmai érveknek teret szerezni egy hisztériával szemben. Vagyis Karácsony Gergely gyakorlatilag belengette, hogy a kampány után újra megvalósítja a járatritkítást.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által bejelentett intézkedések értelmében január 19-től bizonyos járatok ritkábban közlekedtek. A helyi civil szervezetek, közéleti szereplők, de még a baloldali pártok is élesen kritizálták a BKK-t, és Karácsony Gergelyéket, mondván, hogy a változások mértéke túlzott, és súlyosan érinti mind a budapestieket, mind az ingázókat.
Több esetben 12-15 perces vagy afölötti követési idejű járatok is ritkítás áldozatául estek, több szélsőséges esetben az év folyamán akár ötféle munkanapi menetrenddel. Alapfokon veszik el a szolgáltatás megbízhatósága, amikor az utasok ritka és megjegyezhetetlen menetrendekkel találkoznak – és természetesen az offline tájékoztatás '80-as évek színvonalára züllesztése sem segít.
– fogalmaztak a civilek. Akik szerint ez már nem az első tömegközlekedést romboló döntés az elmúlt időszakban.
A politikai és civil tiltakozások azt hangsúlyozzák, hogy a járatritkítások mértéke súlyosan sérti a városvezetés korábbi elkötelezettségeit a fenntartható és környezetbarát tömegközlekedés iránt. Az emberek aggódnak a hosszabb menetidők miatt, ami veszélyeztetheti a városi közlekedés népszerűségét és ellentmond a városvezetés eddig vallott zöld irányultságának.
Óriási volt a tumultus az 1-es villamos népligeti megállójában. Az utasok alig fértek fel a tömött járatokra.
Ez gyalázat! Hát ez egyértelműen gyalázat. Legalább közlekedni lehetne normálisan. Csúcsidőben, mikor az ember nyugdíjas létére ott áll és kénytelen több járatot elengedni, mert nem fér fel
– panaszolta a Metropolnak Franciska.
Nem igazán örülök neki. Tömegközlekedéssel vagyok kénytelen közlekedni és időben korlátoz, de hát ez van, nincs mit tenni
– nyilatkozta a Metropolnak Andrea.
Ez negatív mindenképpen, az egyes villamost azt elég sokat használom. Eddig egy-két perc alatt mindig jött. Ha ez most ritkul, az természetesen rosszabb lesz
– mondta Ákos.
A főpolgármester szerint nem volt járatritkítás Budapesten, csak átszervezés – legalábbis ezt állította az ATV-ben a balliberális főpolgármester, majd nem sokkal később bevallotta: valóban volt járatritkítás.
„Sokkal hamarabb és látványosabban kellett volna kommunikálni a járatritkításokról” – ismerte be a BKK vezérigazgatója. Walter Katalin az ATV-nek azt mondta: hibáztak és elnézést kér a zsúfolt járművekről lemaradó utasoktól, akiket később vágásérett pulykákhoz hasonlított.
Karácsony aztán végül visszavonta a járattritkítás, hogy aztán meg beígérje, később mégiscsak újra bevezeti...
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.