Az előzetes feltételezésekkel ellentétben nem volt szenvedés nélküli halála a Titanon rekedt utasoknak. Az apró tengeralattjáró érzékelői jelezték, hogy baj van, el is indult a jármű a felszínre, ám ez nem sikerült, mert Titan darabokra hullott a tengerben, nagyjából 3000 méter mélyen. Kiderült, hogy a drága útra készült tengeralattjáróban használt anyagok is voltak. Azt is tudni lehet már, hogy korábbi merüléseknél is voltak árulkodó jelek, például a szerkezet ablakai behorpadtak.
A tragédiát megelőzően a Titan szenzorai repedéseket jeleztek a hajótesten, ez a Titanic roncsa felett 600 méterrel volt. Ekkor már az utasuk tisztában lehettek vele, hogy esélyük sincs és meg fognak halni. A felismerés, a halálfélelem és a szenvedés szörnyű perceiről azért nincs pontos információ, mert a Titan nem küldött többé jelet a helyzetéről, így az utolsó pillanatok már nem rekonstruálhatóak. Az összeroppanást modellezi a cikk végén látható videó.
Fekete hetet zártak a motorosok, hiszen június 19. és 25. között több halálos kimenetelű közúti baleset is történt. A kommentelőket is érdekelte a téma és jókora vita alakult ki közöttük arról, hogy a motorosok felelőtlensége, vagy az autósok nemtörődömségének számlájára írhatóak ezek a halált követelő tragédiák. Őrjöngő motoros vagy figyelmetlen autós? Tették fel a kérdést.
Csak mi és ti változtathattok, változtathatunk a közlekedési morálon. Általában figyelmetlenül, felelőtlenül, öntörvényűen közlekedünk. Balesetet észlelve 100-al továbbhajtunk. Kis utcákban 80-100-al sietünk gyerekek mellett. Centizgetjük a kerékpárosokat.
– fogalmazott meg társadalomkritikát az egyik olvasó.
Esély sincs arra, hogy a Titan névre hallgató tengeralattjáró utasaitól hagyományos temetésen búcsúzzanak el a gyászoló rokonok, barátok, hiszen a járműben életüket vesztők testei olyan szinten roncsolódtak. Az egyik verzió szerint a kapszula összepréselődött, teteje és aljzata egy síkba került, amit a víz nyomása nem is enged el egymástól. A roncsban, bár kicsi a valószínűsége, de esetleg még lehetnek maradványok, amik nem tudtak az összecsukló hajótestből távozni – hívják fel a figyelmet az esetről értekező szakértők. Egy másik verzió szerint viszont a test darabjaira szakadt, de egyelőre egyik teóriára sincs megdönthetetlen bizonyíték, hiszen a roncs főbb részei nem kerültek elő.
Megszüntették az eljárást a csányi mászókabaleset ügyében a település egykori jegyzője ellen. Még 2019 őszén a hatéves Radics Mercédesz halt meg, amikor a köteles játék vele együtt eldőlt és agyonnyomta. A gyermekét gyászoló apa szerint elfogadhatatlan, hogy az azóta eltelt csaknem négy év alatt nem derítették ki a hatóságok, ki felel a tragédiáért. Az is tudható, hogy nyolc évvel a tragédia előtt, még 2011-ben egy vizsgálat már jelezte, hogy a játszótéren veszélyes játékok vannak, ám ezek ellenére sem tett semmit az önkormányzat, illetve az, aki erre jogosult volt a település polgármestere.
Akárhogy küzdött végül fel kellett adni a harcot Nándori Laci bácsinak, az önkéntes tűzoltónak, akit mindenki szeretet és becsült. Az idős férfi részese volt annak az autó balesetnek, melyben frontálisan ütközött két személyautó június 18-án este a 22-es főúton, Balassagyarmat közelében. Ketten a helyszínen életüket vesztették, míg Laci bácsit súlyos sérülésekkel mentőhelikopter szállította a Honvédkórházba. Azonban hiába tettek meg mindent az orvosok, a nyugállományú tűzoltó főtörzsőrmester a elhunyt június 28-án. Korábbi kollégáját a Katasztrófavédelem is gyászolja, melyről a hatóság oldalán egy posztban is megemlékeztek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.