Orbán Ráhel, a BDPST Koncept ügyvezetője, kreatív igazgatója először szerepel a kötetben és a kreatívipar egy szereplőjeként került bemutatásra a Turizmus.com oldalon. Gyerekkorától kezdve érdekelte a turizmus, tudatosan készült erre a pályára. Egyetemi tanulmányait a Corvinuson kezdte, de közben már építette karrierjét a turizmus különböző területein. A közgazdasági diploma megszerzését követően Svájcban, a világ egyik legjobb, turizmussal foglalkozó egyetemén, a lausanne-i Ecole hôtelière MBA szakán folytatta tanulmányait. Itt erősödött meg benne a gondolat, mely szerint Budapest nemzetközi ismertségén dolgozni kell, hiszen tele van olyan lehetőségekkel, amelyekre építeni lehet egy európai város márkabevezetése során.
Fontos számomra, hogy Magyarország megkapja azt az elismerést, amit megérdemel – azáltal is, hogy az utazók vonzó turisztikai célpontként tartják számon világszerte. Ehhez a meglévő hagyományainkra, a múltunk és a jelenünk értékeire kell építenünk.
A szakember jelenleg a Magyarországon meghatározó turisztikai fejlesztésekkel foglalkozó BDPST Grouphoz tartozó BPDST Koncept ügyvezetője. Kollégáival hotelek és éttermek márkakoncepcióján dolgoznak, történelmi múlton keresztül narratívát alkotnak, amely végigkíséri a vendéget az érkezésétől a távozásáig.
– A turizmus-vendéglátás egy nagyon kiszolgáltatott szektor, ez jól látszott a Covid ideje alatt. Jelenleg a recesszió és a háború nehézségeivel kell megküzdenünk. Nem egy egzakt, kiszámítható iparágról beszélünk, nekünk van a legromlandóbb termékünk. Ha egy hotelszobát ma nem adunk el, az a lehetőség még egyszer nem adatik meg – tér rá az aktuális gazdasági helyzetre.
Aki ebben a szakmában dolgozik, az tisztában van vele, hogy mindig is voltak nehéz időszakok, és még lesznek is, de mindeközben arra kell törekednünk, hogy a legjobbat nyújtsuk a vendégeink számára.
A nehézségek ellenére a 2022-es év sikeresen zárult a cég számára, hiszen a projekt, amelyen Orbán Ráhel a Lausanne-ból való hazatérése óta dolgozik, most kezd beérni. A Dorothea Hotel koncepciójának megalkotása indította el a szakemberben a BDPST Koncept létrehozásának ötletét, hiszen egy olyan nemzetközi, elismert brandnek, mint a Marriott lánc, készítettek márkakoncepciót. Az ötcsillagos luxushotel várhatóan 2023 közepétől várja a Budapestre érkező turistákat. A cégcsoport decemberben nyitotta meg a szintén ötcsillagos Verno House szállodát és éttermét, a Flava Kitchen & More-t, amely nem csak a szállóvendégek számára érhető el. A Dorottya utcai hotel mellett ebben az esetben is egy nemzetközi szállodalánccal, az IHG Hotel & Resorttal dolgoznak együtt.
Orbán Ráhel szerint ezek az együttműködések kiemelten fontosak, hiszen a nemzetközi brandek úgy hozzák be Magyarországra a know how-t, az értékesítési hátteret, hogy mindeközben meg tudják tartani és mutatni a helyi értékeket, így a magyar kultúra és identitás a szolgáltatói szektoron keresztül közvetíthető. Úgy látják, hogy van igény az ilyen magas minőséget nyújtó hotelekre, de folyamatosan szükséges figyelni a piacot.
2023 tavaszán Orbán Ráhel vezetésével létrejön a Botaniq Collection márka, amely a prémium minőséget nyújtó hoteleiket, éttermeiket gyűjti „ernyő" alá.
(Az írás eredetileg „A turizmus 50 fontos szereplője & TOP 10 polgármester és fiatal 2022” című kiadványban jelent meg.)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.