A karácsony előtti őrületben hajlamosak vagyunk könnyelműbben venni és nem betartani az egyébként jól működő vásárlási szokásainkat. Arról már írt a Bors, hogy vigyázni kell az adataink megadásával, mert könnyen adathalászok áldozatává válhatunk. De nemcsak emiatt kell körültekintőnek lenni. Már most megszaporodtak azon panaszok száma az utóbbi időben,
amikor a fogyasztó nem tudja visszaküldeni az online rendelt terméket.
Vagy éppen nem tud élni az indokolás nélküli elállási joggal, mert nincs kinek bejelentenie szándékát – írja a Pénzcentrum.
Sajnos még mindig nem az az első, hogy online vásárlás előtt a fogyasztók ellenőriznék, hogy kivel kötnek szerződést. Rengeteg olyan webáruházból rendelnek a fogyasztók, ahol a beazonosíthatóság (székhely, e-mail cím vagy telefonszám, cégnév, ügyfélszolgálat elérhetősége stb.) nem egyértelmű – figyelmeztet közleményében a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége.
- A fogyasztóvédelmi jogszabályok fogyasztó alatt kizárólag természetes személyt értenek, így ha céges számlát kérnek vásárláskor, akkor már nem vonatkoznak a vásárlásra a fogyasztókat megillető jogok
- Nem feltétlenül követelheti a fogyasztó a 60.000 Ft-os terméket, ha elütés miatt vagy más okból 6000 Ft-ért hirdették a webáruház honlapján
Ha egyértelműen megtörtént a megrendelés visszaigazolása és jóváhagyása elektronikus üzenetben, és ebből ki is derül a pontos termék, cikkszám, a vételár, a megrendelő neve, kiszállítás helye, tehát a megrendelés konkrét részletei, akkor akár megalapozott is lehet a fogyasztó igénye
- Internetes vásárláskor nem mindig illeti meg a fogyasztókat a tizennégy napos indokolás nélküli elállási lehetőség
Ma már sok fogyasztó tudja, hogy, hogy internetes vásárlásnál a fogyasztók meggondolhatják magukat a termék átvételétől számított tizennégy napon belül. Vannak viszont olyan termékek, amelyeknél már ez nem igaz és azokat nem lehet minden további nélkül visszaküldeni
- Ha meggondolta magát a fogyasztó, azt mindig írásban jelezze.
Ilyenkor a fogyasztó saját költségén kell a terméket visszaküldeni, kivéve, ha ezt a webáruház nem vállalta önként!
- Milyen lehetőségei vannak a fogyasztónak, ha hibás a termék?
Előfordul, hogy már csak a karácsonyi ajándék kipróbálásakor derül ki a kapott árucikk hibája, így például az nem működik, vagy be sem kapcsol. Esetleg nem sokkal később megy tönkre. Ilyenkor különleges jogok illetik meg a fogyasztót, aki kérheti például a termék kijavítását, kicserélését is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.