Egyes kerületekben óránként 600 forintba kerül a várakozás. Az autósok felháborodtak, de a szakmai szervezetek is tiltakoznak. A Magyar Autóklub szerint az intézkedés alkotmányellenes, mert nem készültek hatástanulmányok – hangzott el az M1 Híradójában.
„Sokalljuk, sok.” „Abszurd.” „Ez vergődés, és nem szórakozásból jövök.” „Átgondolatlan, felháborító” – mondták autósok a főváros új parkolási díjszabásáról. Sokkolta őket, hogy mostantól mennyit kell fizetniük.
Drasztikusan drágult a parkolás, helyenként több mint a háromszorosára, vagyis 175 forint helyett 600 forintot kell fizetni egy óra várakozásért.
Teljesen átalakult a fővárosi parkolási rendszer: 27 helyett 4 parkolási zónát alakítottak ki. A táblákat már mindenhova ki is helyezték.
Az A zónában egységesen 600 forintba kerül egy óra parkolás, és este 10-ig kell fizetni. A B zónában 450 forintot kell fizetni reggel nyolc és este nyolc között. A C zónában 300 forint, a D-ben pedig 200 forint lesz a parkolási díj óránként.
De nem csak az áremelkedés fájhat az autósoknak. Sok helyen ugyanis a fizetős időszak végét este 8-ról este 10 órára tolták ki. Emellett pedig – a D zóna kivételével – időkorlátozást is bevezettek. Vagyis hétfőtől egyhuzamban csak 3 órát lehet parkolni az A, a B és a C zónában.
Több helyen pedig a helyi lakosok kivételével egyáltalán nem állhat meg senki este 6 és reggel 7 óra között. Ez szinte a teljes belvárost érinti.
Karácsony Gergely főpolgármester azzal indokolta a parkolási díjak emelését és a zónák bővítését, hogy a fővárosnak óriási kiadásai keletkeztek, amit valamiből elő kell teremteni.
A parkolási díjak emelése rendkívül nehéz helyzetbe hozza a vendéglátóhelyeket, és azokat is, akik a fővárosban vállalnak munkát.
– mondta a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke az M1-nek. Kovács Kázmér szerint nem készültek hatástanulmányok, vagyis a parkolási díjszabás változtatása a Fővárosi Önkormányzat részéről pénzbeszedésnek minősül.
„Kellene, hogy legyenek hatástanulmányok, amelyek azt igazolják, hogy ha nem emelkedett volna a parkolási díjak összege olyan mértékben, mint ahogy most emelkedett, akkor nem lehetett volna a parkolás rendjét rendben szabályozni. Ha ilyen hivatkozási alap nincs, akkor ez egy pénzbevételi forrásként kezelt tényező, ami viszont nem egyezik az alkotmányban írt, az Alkotmánybíróság által elfogadott célokkal” – fogalmazott Kovács Kázmér.
A parkolási bírság összege is emelkedett Budapesten. Lipótvárosban például a pótdíj mértéke 10 200 forint 15 napon belül, azon túl pedig 30 600 forintra módosult.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.