Sándor – nevezzük így – elárulta, hogy 20 éve taxizik, és fejből tudja az összes belvárosi utca rendjét, most azonban rendszeresen be kell kapcsolnia a GPS-es navigációs alkalmazásokat, ha valahova időre kell érkeznie a VII. kerületi labirintusban. A belső utcák esztelen összevissza egyirányúsítása miatt könnyen óriási, váratlan kerülőkre kényszerülnek az autósok, a taxisok esetében azonban büntetéssel járhat, ha elkésnek a címről, vagy nem juttatják el a legrövidebb úton a céljához az utast. Sándor beszámolt arról is, hogy József- és Ferencvárosban biztonsággal tud címet felvenni, de a Wesselényi és a Király utca környéke a taxisok számára kész rémálom. Éppen ezért sok sofőr trükközik, hogy ne kelljen címet felvennie.
Ha véletlenül a VII. kerületbe kell hoznom egy utast, akkor addig nem kapcsolom fel a szabad jelzést, és addig nem szólok be a központba, amíg el nem hagytam a környéket
– árulta el Sándor. A taxisok mérsékelt lelkesedésének van még egy kellemetlen vonzata: Belső-Erzsébetváros lakói nehezebben tudnak kocsit rendelni.
2020 áprilisában hirdette meg Niedermüller Péter Belső-Erzsébetváros fokozatos autómentesítését. A rövid távú cél az volt, hogy a VII. kerület Nagykörút és Kiskörút közé eső részét elkerülje a városon áthaladó forgalom. A hosszú távú tervként pedig azt jelölték meg, hogy csak az hajthasson be autóval, aki ott lakik. A „forgalomcsillapítás” a legtöbb helyen azt jelenti, hogy az adott egyirányú utca egy rövid szakaszát ellenkező irányúra fordították. Így akadályozzák az utca forgalmát, amitől azt remélik, hogy az autósoknak elmegy a kedvük az áthaladástól. Az ellehetetlenített utcából az autós forgalom így a környező, kisebb utcákba áramlott, ami miatt az ott élők több mint egy éve háborognak. Sokan panaszolják azt is a Facebook csoportokban, hogy azóta a saját lakásukat sem tudják megközelíteni.
Metál Zoltán az Országos Taxis Szövetség elnöke korábban a Metropolnak beszélt arról, hogy a koronavírus-járvány alatt 2000 taxis hagyta el a pályát, akik közül nagyon sokan azóta sem tértek vissza. Az elnök elmondta: 2019-ben több mint 7000 taxi rendelkezett fővárosi droszthasználati engedéllyel. Jelenleg ez a szám stabilan 5000 taxi, azaz a taxisok közel 30%-a tekinthető pályaelhagyónak. Egyelőre azt sem lehet megjósolni, hogy az évek óta esedékes tarifaemelés eredményeképp hányan kezdenek újra taxizni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.