Folytatja az autósok üldözését a baloldali városvezetés Budapesten, dugódíjjal fenyegetnek

Folytatja az autósok üldözését a baloldali városvezetés Budapesten, dugódíjjal fenyegetnek

friss
PUBLIKÁLÁS: 2022. június 17. 05:00
Akinek nem tetszik, hogy dugóban kell állnia, az szálljon ki a kocsijából, és menjen gyalog – Karácsony Gergely elhíresült cinikus mondását egyre inkább próbálja tettekre váltani az ötletelgető, ám végzetesen koncepciótlan baloldali városvezetés Budapesten.

A dugódíj ötletét először Demszky Gábor, korábbi SZDSZ-es polgármester vetette föl, a 4-es metró átadásával párhuzamos intézkedésként, azonban a fővárosi autósok megadóztatását az őt követő Tarlós István fideszes polgármester megakadályozta. Karácsony Gergely azonban 2019 októberében, megválasztása után néhány nappal azonnal belengette az autósokat sújtó megszorító intézkedést: „Előbb-utóbb mindenképpen be kell vezetni a dugódíjat Budapesten, ez a programomban is szerepel” – nyilatkozta, igaz a programjában nem ez szerepelt, hanem az, hogy társadalmi vitát kíván indítani a „behajtási díjról”. Most úgy tűnik, elérkezettnek látta az időt, hogy a mindenfajta társadalmi vita és szakmai egyeztetés nélküli, újabb és újabb elemekkel bővülő autósüldözés következő lépéseként bevezesse a dugódíjat. 

Sorozatban nyilatkoznak a dugódíjról Karácsony helyettesei

A főpolgármester – talán a pesti alsó-rakpart és a Lánchíd végleges lezárása kapcsán kitört általános felháborodás miatt – ezúttal a háttérben maradva, helyetteseivel mondatta ki: szükséges bevezetni a dugódíjat.

Bősz Anett, Karácsony Gergely DK-s helyettese az ATV-ben beszélt arról, hogy kényszeríteni kéne az autósokat a kiszállásra. „Én nagyon nagy előrelépésnek tartanám a sokféle ösztönzőt, ami abba az irányba tolná a magyarokat, hogy minél többször hagyják maguk mögött az autót és üljenek át tömegközlekedési eszközökre” – fogalmazott.

Kerpel-Fronius Gábor, a főpolgármester momentumos helyettese ugyancsak az ATV-ben elmondta, hogy pártja régóta szorgalmazza a dugódíj bevezetését. „Ezzel együtt mi szeretnénk erről beszélni a ciklus végéig. Általában arról, hogy a nagy káros kibocsátású autók a fővárosban való közlekedése, az milyen hatással van, mit lehet tenni ellene... Egyébként a főpolgármesteri programban is volt ilyen, a Momentum általam képviselt Budapest 2.0 programjában úgy hívtuk, hogy használatarányos útdíjat kell bevezetni” – idézte fel pártja autósellenes javaslatát.

Tüttő Kata MSZP-s főpolgármester-helyettes feladata volt bejelenteni múlt hétvégén, hogy Budapest csatlakozik a Városok Energiatakarékossági Sprintje elnevezésű brüsszeli kezdeményezéshez. Ennek kapcsán beszélt arról, hogy jó lenne, ha kevesebbet használnák autóikat a budapestiek. „Abba szeretnénk a lakosságot és a budapestieket is bevonni, hogy mindenki a maga területén gondolja végig, hogy hol tud egy kicsivel kevesebb energiát fogyasztani. Akár az autóhasználat mérséklésével, akár az otthoni fűtési, hűtési, főzési szokásoknak az újragondolásával.” – mondta a „tengerbenlovaglós” luxusnyaralásáról elhíresült MSZP-s politikus.

(Metropol)

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.