Karácsony-káosz a Nagykörúton, itt van életveszélyben, aki bringára pattan

Karácsony-káosz a Nagykörúton, itt van életveszélyben, aki bringára pattan

friss
PUBLIKÁLÁS: 2022. május 12. 05:30
Dugók miatt szabálytalankodó, türelmetlen sofőrök, átgondolatlan kerékpársávokkal életveszélyes helyzetekbe kényszerített bringások és rolleresek. A Metropol munkatársai autóba pattantak, hogy megmutassák a Nagykörút legveszélyesebb kereszteződéseit.

A Metropol végigjárta a Nagykörutat, hogy megmutassa, milyen veszélyes közlekedési helyzeteket eredményeztek az autósokra kényszerített biciklisávok, és hogyan hatott a forgalmas budapesti útkereszteződésekre a Karácsony Gergely-féle „közlekedésfejlesztés.”

Oktogon

Biciklis túlélőshow a két autóssáv között

Az Oktogonnál külön kanyarodó sávokkal segítik a gyorsabb közlekedést, a kerékpársáv kialakítása miatti egyetlen autós sáv kettővé szélesedik ki a forgalmas kereszteződésnél. Az emiatt megzavarodott biciklisek és a gyakran eleve szabálytalanul közlekedő elektromos rolleresek (a fotón ketten állnak az eszközön, bukósisak nélkül) extrém túlélőjátékba kezdenek az autók között szlalomozva.

Igazán bátor, aki az Oktogonnál mer kerekezni  Fotó: Metropol

Dohány utca-Erzsébet körút

Szinte lehetetlen jobbra fordulni a biciklisáv miatt

A New York Palace előtt is kihívás biztonságosan vezetni. Az épület előtt gyakran leparkolnak a turistabuszok, amiket a biciklisek csak az autósok sávjában tudnak kerülgetni. Közben a jobbra kanyarodó autósoknak figyelniük kell, hogy elengedjék a párhuzamosan közlekedő kerékpárosokat és gyalogosokat is. Ha mindenkinek megadták az elsőbbséget, akkor egy, legfeljebb két autó tud jobbra fordulni a zöld jelzés alatt. Mögöttük pedig áll a sor.

Dugó és kerülgetős játék a Blahától nem messze  Fotó: Metropol

Ez csak két kiemelt helyszín, a helyzet azonban ennél sokkal rosszabb. Ha kíváncsi a teljes képre, látogasson el a Metropol oldalára!

Két éve folyik a „nagy budapesti emberkísérlet”, az autósok üldözése

Először jöttek az értelmetlen és átgondolatlan körúti biciklisávok, amikről Karácsony Gergely sem a lakossággal, sem a civil szervezetekkel nem egyeztetett. Majd szinte egyszerre rendelte el a legfontosabb közlekedési csomópontok felújítását, az eszetlen kapkodás miatt eközben gyakran egyszerre zárták le a fő- és elkerülő utakat. Az amúgy is zajló belvárosi metrófelújítás idején fogott bele a pesti alsó rakpart átépítésébe, majd másfél évi töketlenkedés után záratta le a Lánchidat, szinte egyszerre a Blaha Lujza tér felújítási munkálataival: forgalomterelések, betontömbök, sávlezárások mindenütt. A nagykörúti lámpaprogramot is ötletszerűen oda-vissza állítgatták, miközben újabb „forgalomcsillapítási” ötleteket próbálgatnak Erzsébetvárosban, egész negyedekből csinálva zsákutcákat, labirintusokat. Most pedig az Karácsony Gergely legújabb ötlete, hogy teljesen lezárja a pesti alsó rakpartot, ami elképesztő káoszt okozna Budapesten, hiszen már a részleges lezárás is megbénította a várost.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.