A hamarosan bevezetésre kerülő Euro 7-es kibocsátási norma esetében az EU már nemcsak a kipufogógázok emisszióját, hanem a járművek finompor-kibocsátását is szabályozná, ezért a fékporszennyezésre vonatkozóan is megállapítanának maximális határértékeket - írja az alapjárat.hu.
Az autó fékezése során apró részecskék válnak le. Ezek a PM10 (durva por) és PM2,5 (finom por), vagyis 10 és 2,5 mikron közötti méretű részecskék kimondottan károsak a légzőszervek egészségére. Másrészt a szennyező anyagok a környezetet is károsítják.
Az új norma meghatározná a fékrendszer fékporszennyezésének maximális mértékét a hagyományos, belső égésű motorral hajtott, illetve külön kategóriaként az elektromos autókra egyaránt.
(Origo)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.