Budapest,,Hungary.,November,27,,2016.,Szent,Gellert,Ter,Metro,Station

Komoly bajban vannak a budapesti metrók a háború miatt

friss
PUBLIKÁLÁS: 2022. április 15. 14:45
A 2-es és a 4-es, de a 3-as metróval is komoly gondok lehetnek az alkatrészek hiánya miatt.
Bors

Bizonytalanná vált az Alstom-szerelvények alkatrészutánpótlása az ukrajnai háború miatt. Az Alstomok a budapesti piros és zöld vonalon közlekednek, és a keréktárcsáikat egészen az orosz invázióig az ukrajnai Dnyipróban gyártották. Ám az ipari központ folyamatos támadás alatt van, sőt, már az sem biztos, hogy létezik, elképzelhető, hogy lembombázták. A termelést viszont egészen biztosan felfüggesztették február végén.

Emiatt kétségessé vált, hogy lesz-e keréktárcsa a jövőben. A BKV most menti a menthetőt, első körben igyekszik megjavítani – esztergálással – az elhasználódott kerekeket, hogy a menetrendet tartani tudják – számolt be róla a Világgazdaság.

A lap szerint a monoblokk-kerekek pótlása viszont jóval súlyosabb következményekkel járhat a 2-es és a 4-es metró esetében, mint az alkatrészellátási problémák a 3-as metrónál.

A háború kezdete óta ugyanis egyetlen csavar sem érkezett a kék metró szerelvényeihez, és azt sem tudni, hogy a gyártó – ami egyébként hadi felszereléseket is gyárt – foglalkozik-e jelenleg a metrók problémájával. A BKK szerint ez viszont még nem befolyásolja a karbantartást, ám sajtóhírek szerint a készletek csak néhány hónapig tartanak ki – írta a Népszava.

Mi lesz a budapesti metrókkal?  Fotó: Shutterstock

Az egyébként rossz minőségben elkészült orosz járműveken 18 sorozathibát azonosítottak a 2020-as független szakértői jelentésben, és arra jutottak, hogy új szerelvényekhez képest az orosz járműveknek különösen nagy a karbantartási igényük. A meghibásodott alkatrészeket jelenleg éppen nem használt kocsikból szedik ki, ezzel is enyhítve a lehetséges menetrendi kimaradásokat. A Kőbánya-Kispest állomásnál megsérült két szerelvény javítását részben szintén az orosz cég végezte volna el.

A több mint 17 kilométer hosszú 3-as metróvonal egyébként Magyarország legnagyobb forgalmat lebonyolító vasúti rendszere, munkanapokon átlagosan 500 ezernél többen utaznak rajta. Ez több, mint az országos vasúti hálózat teljes forgalma.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.