Az infók torzításával próbálja alátámasztani a BKK a főváros korábbi döntését, amivel elvették a sávokat az autósoktól azért, hogy a biciklisek igényeit is kielégítsék. Áll a forgalom, gyakran a metrópótló buszok is, bedugul az egész város: az ebből fakadó dugót, közlekedési káoszt mindannyian saját bőrünkön tapasztaljuk – írja a Metropol.
Így volt ezzel a szakma is, amely mérgében részletes felmérést készített a közutakon. A BKK adataival szemben a vezess.hu szakportál december végi mérésével egyértelműen kimondja: nemhogy kihasználatlanok a biciklisávok, de számottevően több kerékpáros sincs a 2020-as járvány óta, miközben feleakkora keresztmetszeten kell átszivárogni ugyanannak az autómennyiségnek. Szerintük a forgalom 91 százaléka áll szemben a biciklis 9 százalékkal, ami nem indokolja a sávok fele-fele arányú elosztását. A BKK adatairól pedig azt írja a vezess.hu a BKK válasza alapján: „A mérés 9 órányi időt fedett le, csak csúcsidőben mértek, és a járdán téblábolókat is közlekedőnek számolták, és betették őket a biciklis, rolleres csoportba. Hogy mennyire hasznos egy ilyen mérés, amiben a villamoson utazót leszállás után még gyalogosként is simán regisztrálhatják – akár többször is -, azt nehéz elképzelni...”
A vezess.hu ezzel szemben egy egész napig kamerázott, és 43 ezer fényképből kiderült: 24 óra alatt 10 890 autós haladt az egyik sávban, míg 460 biciklis a biciklisávban...
A körúton egy Daciába helyezett kamera kétmásodpercenként készített fényképet az autó melletti forgalmi sávról, és biciklisávról is – írja a vezess.hu. Ez 24 óra alatt 43 200 darab fényképet jelent. A képekből kiderült, hogy a kerékpársávban a bicikliken kívül 144 motorkerékpár, 75 roller és 3 mentő, 2 rendőrautó és 1 egykerekű is előfordult, de ez még mind semmi, további 139-et is le lehet vonni az 1099-ből (összesen ennyien haladtak át a biciklisávon), mert ennyi szabálytalan autós is igénybe vette a bringasávot. A kerékpársávban közlekedő biciklik százalékos aránya a többi közlekedőhöz képest így már csak 6,2 százalék a 93,8 százalékkal szemben– ismertették. Ez igen távol esik a BKK által közölt számoktól. Aztán a BKK vezess.hu-nak adott válaszából az is kiderült: ők a gyalogosokat is beleszámolták, úgy jön ki a 21:11-es autós-biciklis arány...
Ráadásul a vezess.hu felmérése szerint a biciklisek 37 százaléka ételfutár. Ők a vizsgált hétköznapon 275-en voltak. Vagyis „igazi” biciklis csupán pár száz megy, szemben a másik sávban elhaladó több mint tízezer autóval...
Ahogy a Metropol már megírta, a körúton nemcsak az autósoknak kell vigyázniuk a biciklistákkal.
– A lehető legrosszabb megoldás volt a biciklisávot ráterelni a járdára és a zebrára, hiszen ez nagyon balesetveszélyes. Mi nem is támogattuk ezt a verziót. A Baross utcánál a legrosszabb a helyzet, mert ott pont a megállóból a villamoshoz tartó emberek útvonalába közlekednek a bringások. Sajnos így kódolva van a konfliktus a gyalogosok és a kerékpárosok között pedig vigyázni kellene egymásra – mondta a Metropolnak korábban Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettese.
A lap már korábban azt is megírta, hogy a kolozsvári bicikliutakról példát vehetne Budapest vezetése, mert ezt lehet jól is csinálni. Az erdélyi városban ésszerűen alakították ki a biciklisávokat, és nem vaktában improvizáltak. A központban az utcákkal és a járdákkal párhuzamosan fut a felfestett biciklisáv, sehol sincs nyomvonal. Az autósoktól nem vették el a sávokat, ők is zavartalanul haladhatnak. Ahol nem volt elegendő hely, ott a járdából kerítettek el egy szakaszt a kerékpárosoknak, de különválasztották, és nem a járdán fut, mint Budapesten. A gyalogosok is biztonságosan közlekedhetnek, és a bicikliseknek sem kell kerülgetni őket.
Rozália: „Hatalmas dugókat okoz a főváros eszetlen szervezése, nem az autósoktól kellett volna elvenni a sávokat. Főleg a körúton borzasztó a helyzet. Ijesztő ez a hozzánemértés. Racionálisabban kellene gondolkodniuk.”
Lilia: „Alig van biciklis, inkább ételfutárokat látni. Ráadásul sokan felelőtlenül gyorsan közlekednek, nincsen ez így jól. A gyalogosok és a biciklisek is balesetveszélynek vannak kitéve. A legtöbbször üres a biciklisáv, az autók közben meg nyomorognak.”
Sándor: „Sokat járok erre, autóval és gyalog is. Nagyon rosszat tettek, hogy elvették tőlünk a sávokat. A biciklisták úgy mennek, mintha autópályának néznék a járdát, amin sok helyütt már le is kopott a felfestés. Több balesetet is láttam már miattuk.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.