Összevissza kapkod Karácsony Gergely: Mától megint borul a közlekedés

Összevissza kapkod Karácsony Gergely: Mától megint borul a közlekedés

Budapest
PUBLIKÁLÁS: 2021. szeptember 20. 07:30
<p>Mától megint másképp kell közlekedni a Nagykörúton és a környékén, de az autósok megint megszívják, hiába szabadulnak fel sávok a Blaha környékén. Összevissza “rángatják a kormányt” Budapest vezetői, de a koncepciótlanság vége valahogy mindig káosz és közlekedési dugó lesz…</p>
Bors

Karácsony Gergelyék mintha nem tudnák, mit akarnak és éppen kinek akarnak kedvezni. Másfél évig tökölődtek a felújításokkal, ezért elcsúsztak a határidőkkel, majd egyszerre zárták le a fél várost - aztán csodálkoztak, hogy még nyáron is óriási dugó lett és anyáztak az autósok - írta a Metropol.

Óriási a baj

Rájöttek, hogy óriási a baj, ezért az anyázás hatására gyorsan átállították a nagykörúti lámpákat, amik addig “villamosbarát” módon voltak programzva – hátha ettől kisebb lesz a káosz. A dugó egyáltalán nem szűnt meg, hiszen továbbra is le van zárva a fél város, a pesti rakparttól a Lánchídig és a Blaha környékéig, és szintén százezrek a metrópótló busszal állnak a dugóban a metrófelújítás miatt – ám így ráadásul még több százezer tömegközlekedővel is kicsesztek. Ráadásul a dugó miatt a villamosok is beszorultak, sorban állva feltartották egymást és az autókat...

Miután már a villamoson ülők is anyáztak, megint kapkodni kezdtek Karácsony Gergelyék: mától gyorsan visszaállítják a villamosbarát lámpaprogramot a Blaha-felújítás új szakaszára hivatkozva. Végre mától megnyílnak új sávok a Blaha környékén, így lett volna rá esély, hogy az autósok nem szívják meg a lámpák visszaállítását– de ezt az enyhítést rögtön agyonvágja a városvezetés azzal, hogy azonnal le is zárja fél Erzsébetvárost a “forgalomcsillapítási mintaprojekt” jegyében: a környező utcák nem lesznek átjárhatók, így garantált a dugó. Mintha direkt csinálná Budapest vezetése…

Milyen változások lépnek életbe?

  • - Hétfőtől visszaáll a villamosbarát lámpaprogram a Nagykörúton
  • - A Rákóczi úton mindkét irányba három sáv (két forgalmi sáv és egy buszsáv), a Nagykörúton pedig két-két sáv járható.
  • - Belső-Erzsébetvárosban az autóval közlekedőknek nem lesz teljes hosszában átjárható a Wesselényi utca és a Dohány utca a Kiskörút, valamint a Nagykörút között.
  • - A Wesselényi utcában a Klauzál utca és a Nyár utca közötti szakaszon csak a trolibuszok és a kerékpárral közlekedők haladhatnak a Kiskörút irányába.
  • - A Dohány utcában a Nagy Diófa utca és a Nyár utca közötti szakaszon csak a buszok és a kerékpárral közlekedők haladhatnak a Nagykörút irányába.

Cinikus válaszok a városvezetőktől

Sértődötten reagálnak Budapest vezetői, ha valaki rákérdez náluk a dugókra, vagy javaslatot tesz.

- Ülj fel a villamosra, 3 perc alatt ott vagy – mondta Karácsony Gergely egy általa is kiposztolt YouTube-videóban az újságírónak, aki szóvá tette neki, hogy egy óra a közlekedés a Nyugatitól a Blaháig. - Mondd ezt a húsosnak, aki szállít a boltba – mondta erre az újsígíró, amire Karácsony hosszú magyarázkodásba kezdett…

Hasonlóan cinikusan reagált Balogh Samu várostervező, a főpolgármester kabinetfőnöke arra, hogy Fürjes Balázs államtitkár a minap azt kérte, hogy legalább a túl sok egyidejű felújítás idejére szüntessék meg a kerékpársávokat. “A dugókat nem a Blahán jelenleg amúgy sem létező biciklisáv okozza, hanem a felújítás miatti 2x1 sávos korlátozás, no meg a sok autó. Ennyi erővel megszüntethetnénk a Kiskörúton lévő biciklisávokat is, több hatása annak sem lenne. Köszönjük a javaslatot” - posztolta Balogh. Fürjes másik javaslatát, a nagykörúti lámpaprogram visszaállítását amúgy elfogadták...

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.