Mától lezáják a Lánchidat: életveszélyes biciklisávval fokozódik a káosz Budapesten!

Mától lezáják a Lánchidat: életveszélyes biciklisávval fokozódik a káosz Budapesten!

főpolgármester
PUBLIKÁLÁS: 2021. június 16. 07:00
A késlekedés miatt az elmúlt időszakban a híd kis híján életveszélyessé vált, a munkák horribilis összeggel drágultak meg, ráadásul Karácsony Gergely épp a futball-Európa-bajnokság idejére időzítette a lezárást.
Bors

Eddig is iszonyú káosz volt Budapest útjain az összevissza, szervezetlen lezárások miatt, de a következő másfél év biztosan horror lesz az utakon. Mától másfél évig új útvonal után kell nézniük az erre járóknak: ma hajnaltól lezárták a Lánchidat. A késlekedés miatt az elmúlt időszakban a híd kis híján életveszélyessé vált, a munkák horribilis összeggel drágultak meg, ráadásul Karácsony Gergely épp a futball-Európa-bajnokság idejére időzítette a lezárást, írja a Metropol. Közben a főpolgármester mesteri érzékkel hergeli a közlekedőket az olyan nyilatkozatokkal, hogy „tessék kiszállni az autóból és gyalog menni...”

Életveszélyes biciklisáv a virágok helyén: sétálók és autók között tekernek

Szűkített körforgalom, új kerékpársáv, és életveszélyes megoldás: ez maradt a budapestiek ikonikus virágágyásának leaszfaltozása után. A bicikliseket két oldalról, a zebra közepéről engedik be majd a körforgalomba, hiszen az alagútból kijövő, majd a vár felé menő bicikliútról fognak tudni behajtani a körforgalomba, írja a Metropol. Erre egy ponton lesz lehetőségük: ott, ahol a gyalogosoknak egy közlekedési lámpa nélküli zebrán kell átjutniuk a túloldalra. Ez azt jelenti, hogy egyetlen helyen fog összetömörülni mindenki: autósok, kerékpárosok, gyalogosok és az érkező hatalmas munkagépek. Mi ez, ha nem életveszélyes? Ez a remek „fejlesztés” az ikonikus, gyönyörű virágágyás helyett...

Ledózerolt virágok

Budapest egyik leghíresebb terén, az I. kerületi Clark Ádám téren a főváros ikonikus virágágyása a napokban megszűnt létezni. A hirtelen betonosítás sokakat sokként ért, hiszen egyik napról a másikra eltűntek a színes, pompázatos virágok. Úgy tudjuk, a Lánchíd felújítása miatt aszfaltozták le a teret, hogy a virágok helyére tereljék a forgalmat - állítólag ideiglenesen. Mivel erről előzetesen semmilyen hivatalos információ nem látott napvilágot, így maradt a sokk: ledózerolták a tér ékességét, a több évtizede gondosan ápolt virágágyást.

Karácsony célja a dugódíj?

A lassan folyamatosan beduguló város kapcsán a V4NA brüsszeli informátora a Magyar Nemzetnek állt elő egy érdekes felvetéssel, ami magyarázná a megmagyarázhatatlant: miért is áll érdekében egy városvezetésnek az ilyen szintű közlekedési káosz? A felvetés alapján direkt munkálkodnak ezen a főpolgármester emberei. Karácsony Gergely már a kampányában megígérte Brüsszelnek a dugódíj bevezetését, azonban miután ő is belátta, hogy ezzel soha nem választanák meg, taktikát változtatott. Az egyetlen út ugyanis, ha a fővárosiak maguk követelik ki a változást a tarthatatlan állapotok miatt. Miután teljesen ellehetetlenült a közlekedés, már csak egy civil szervezet kezdeményezése kell, és jöhet is közkívánatra az áhított a dugódíj, írja a Metropol.

Így újul meg a Lánchíd

A felújítás során újjáépítik a híd közúti pályalemezét, teljesen elbontják a gyalogos járdákat, majd újjáépítik azokat, javítják és kezelik az acélszerkezeteket, felújítják, restaurálják a gyalogos műemléki korlátokat. A hídfőkben lévő gyalogos aluljárókat kiszélesítik, a hídfők lépcsőit átépítik, valamint a helyiségeket felújítják. A beruházás során a kőoroszlánokat restaurálják és a hiányzó műemléki elemeket visszaépítik. Új, LED-technológiás közvilágítást és változtatható színképű díszvilágítást kap a híd, továbbá felújítják a pesti rakparton lévő zászlótartó bástyákat és gyalogos átkelőket is telepítenek.

5 milliárdunkba került a totojázás

A Lánchíd felújítása Tarlós István idején kiemelt beruházásnak számított. Miután azonban Tarlós helyét 2019 októberében Karácsony Gergely vette át, a Lánchíd kérdése nemhogy másodlagos, de még harmadlagos sem volt a Fővárosi Önkormányzat teendői között. Közben a híd szerkezeti állapota folyamatosan romlott, és végül már félő volt, hogy olyan állapotba kerül, hogy egyáltalán nem lehet majd felújítani, írja a Metropol. A késlekedés miatt a beruházás végül több mint 25%-kal, azaz 5 milliárd forinttal kerül többe, mint az a Tarlós által korábban kiírt pályázatban szerepelt. Ráadásul úgy, hogy végül ugyanaz a cég (az A-Híd Zrt.) nyerte el, mint aki korábban is esélyes lett volna rá – csak akkor még 5 milliárddal olcsóbban...

További lezárások a fővárosban

Ma már a forgalom nem hajthat fel a Lánchídra, így már semmi akadálya annak, hogy a felújítások felgyorsuljanak. Ezért számos járat közlekedése megváltozik.

- Az M14-es metrópótló busz nem közlekedik.

- A 16-os busz rövidített útvonalon jár a Széll Kálmán tér és a Clark Ádám tér között, nem érinti a Clark Ádám tér és a Deák Ferenc tér közötti megállókat.

- A 105-ös busz a Clark Ádám tér és a Széchenyi István tér között terelve, az Erzsébet hídon át viszi az utasokat.

- A 178-as busz módosított útvonalon, a Naphegy tér és a Gyöngyösi utca között jár, a Március 15. tér és a Gyöngyösi utca között a 105-ös autóbusszal közös útvonalon.

- Új járat indul a 110E jelzéssel az Apor Vilmos tér és a Bosnyák tér között, érintive a 110-es busz bizonyos megállóit.

- Augusztus elejéig a Nagyenyed utcában vágányfelújítás van. Ezért az 59-es és az 59A villamosok nem közlekednek a teljes vonalon. Ott pótlóbuszok szállítják az utasokat.

- A 39-es busz a Batthyány tér felé, a 102-es autóbusz és a 990-es éjszakai járat mindkét irányban terelve közlekedik, nem érintve a Kék Golyó utca megállót.

- A 21-es és a 21A autóbusz terelve közlekedik, a Széll Kálmán tér felé, kimarad a Kék Golyó utca, a Galántai utca és a Szent Orbán tér megálló.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.