Az Ipsos rendhagyó, a járványok apropóján készített kutatásából ugyanis kiderült, hogy az idei ünnepek alkalmával igencsak átrendeződtek az igények: a vásárlások során első lett a biztonság, csökkent az üzletekben eltöltött idő, ezzel párhuzamosan szerényebbek az idei vásárlási tervek, mint egy évvel ezelőtt.
A költekezés elsősorban a nyugdíjasok körében csökkent - ami az intézet szerint a koronavírustól való félelemnek, és az online vásárlási ismeretek hiányának egyaránt köszönhető -, de az egész lakosságra nézve is számottevő: az emberek 62 százaléka jelezte, hogy idén bizony kevesebbet áldoz az ünnepi vásárlásra, mint tavaly.
A magyarok azonban már a biztonságra is nagyobb hangsúlyt fektetnek, mint valaha:
a válaszadók 86 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ügyel a távolságtartása, 78 százalékos többség pedig arra is kifejezetten figyel, hogy minél gyorsabban elhagyja az üzletet, továbbá tízből hét vásárló igyekszik ritkítani bevásárlásait is.
- A biztonságra való erős igény már hónapokkal korábban is megjelent számos kutatásunkban. Azok a szolgáltatók, akik erre időben reagáltak és intenzív higiénés intézkedéseket vezettek be, a karácsonyi készülődés ideje alatt több és elégedettebb vásárlóra számíthattak - mondta Földes Annamária, fogyasztói kutatásokért felelős vezető.
A Ipsos azt is jelezte, hogy főképpen a fiatalok körében ugyan, de jelentősen megnőtt az online vásárlások száma, és ugrásszerűen növekedett az önkiszolgáló kasszák használata is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.