A közel 70 milliárd forint tőkét kezelő GB & Partners Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. a teljes portfóliójának 2019-es árbevételét közel másfélszeresére, 20,2 milliárd forintra növelte a korábbi évi 13,2 milliárd forintról, export árbevételét pedig megduplázta 11,7 milliárd forintra, és nem utolsósorban összesen 2,15 milliárd Ft adót fizettek meg.
Miközben 2020 első félévében a befektetők nem voltak elég bátrak, addig az Alapkezelő bízott a hazai vállalkozásokban és 7,1 milliárd forintot helyezett ki hozzájuk. Sőt, ezt további 4 milliárd forinttal meg is fejelték. Figyelmük leginkább a fenntarthatóság és innováció felé fordult, és természetesen azt is vizsgálták, ezeknek a termékeknek milyen lehetősége lenne a nemzetközi piacokon, legyen szó egészségügyi innovációkról, okosváros technológiákról, digitális pénzügyi megoldásokról vagy egyedülálló alkotói értéket képviselő, formabontó fogyasztói termékekről.
A hatalmas árbevétel igazolja az Alapkezelő befektetési politikáját: abban hisznek, hogy pusztán a pénzügyi befektetés nem tesz sikeressé egy vállalkozást. A sikerhez a pénzen kívül szükséges a tapasztalt, de friss szemléletű szakemberek bevonása is.
Az Alapkezelő és portfóliótársaságai szoros együttműködési összhangjáról számoltak be az év során a változatos portfólió kiemelt szereplői is: a fenntartható divatipar hazai hírvivője, a Nanushka, az ipari léptékű hatóanyagtisztítási technológia elöljárója, a RotaChrom, valamint az élhetőbb és okosabb város jövőjének jelenkori fejlesztői, az EPS Global és az Asura Technologies.
A fenntarthatósági kezdeményezéseit tekintve nemzetközi viszonylatban is szinte egyedülálló divatipari márka, a Nanushka, a tavalyi kereskedelmi eredménye alapján 406. lett az Európa leggyorsabban bővülő vállalkozásait összegyűjtő Financial Times listán. 2020-ban a globális divatiparon is éreztette hatását a világjárvány; nemzetközi divatbemutató események maradtak el, akadoztak a nemzetközi szállítások, bezártak boltok, s így a gyártási folyamatokat is újra kellett tervezni. Az új helyzetre való át- és berendezkedés közben a Nanushka egyre vonzóbb munkáltatóvá vált, s tovább tudta bővíteni csapatát olyan nemzetközi, főképp olasz és brit divatipari szakemberekkel, akik korábban ismert világmárkáknál bizonyítottak, mint a Gucci, vagy a Tom Ford, s akiknek kiválasztásában az Alapkezelő szakemberei is tevékenyen részt vettek.
A márka kézzel fogható egyedisége és könnyedén elegáns esztétikuma a budapesti és a 2019-ben nyílt New York-i flagship store-ok mellett már a legújabb, London belvárosában elhelyezkedő üzletháznak köszönhetően is egyre szélesebb körben elérhető és átélhető.
Sikereket könyvelhetett el a RotaChrom is, melynek páratlan egészségügyi technológiai eljárása olyan perspektívákat nyitott meg a gyógyszeripar, az élelmiszeripar, vagy a szépségipar számára is, amik 4,3 milliárd Ft árbevételt eredményeztek a Társaság számára 2019-ben. Erőforrásait ma hatóanyagtisztítási eljárásának nemzetközi terjesztésére, Észak-Amerika piacainak az Alapkezelővel szoros együttműködésben történő feltérképezésére és fokozatos építkezésre fordítja, amiben Byssz Róbert régióvezető – aki a Philipsnél 110 országban felelt a sales és marketing stratégia átalakításáért és fejlesztéséért – és Madarász László vezérigazgató – aki több mint 20 évet töltött vezetőként olyan piacvezető vállalatoknál mint a P&G vagy a Novartis – szakmai tapasztalataira is támaszkodhat.
Az Alapkezelő portfóliójában találunk olyan társaságot is, mely a Távol-Keleten, egészen pontosan Kínában szerezte meg első jelentősebb piacait. Az EPS Global ugyanis a kezdeti 10 ezer után az Alapkezelő aktív közreműködésével 2020 végére már több mint 30 ezer parkolóhelyre nyert el koncessziós szerződést és ezzel a városi közlekedési- és parkolási okosrendszert üzemeltető szolgáltatásait fokozott hatékonysággal tudja alakítani, fejleszteni, valamint még több település számára értékesíteni a jövőben. A hazai léptékhez képest rendkívül magas számok nem mindennapi felelősséggel is párosulnak, a Társaság az okosparkoláson is túlmutató városi közlekedés-szervező rendszerének további bővítése és hatékonyságának növelése ennek kíván megfelelni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.