Ki lehet az a notórius gyorshajtó, aki példátlanul sok alkalommal, összesen 73-szor bukott le Bács-Kiskun megyében? Nos, a rendőrség hivatalos közleménye egy kecskeméti férfiről szól, ám a Bors megtudta: az ominózus autó nem egy magánszemély, hanem egy budapesti székhelyű kft. tulajdonában áll. Lehet, hogy nem is egy és ugyanazon ember vezette mind a 73 alkalommal a traffipaxon fennakadó Opelt?
Ez lehet az egyik magyarázat arra, hogy a száguldozó jogsiját miért nem vonták be. A másik lehetséges magyarázat jogi jellegű. Mint arról a Magyar Nemzet beszámolt: az objektív felelősség rendszere szerint a hatóság nem vizsgálja, hogy a gyorshajtást ki követte el, azaz ki vezette az autót az adott helyen és időpontban, a büntetést automatikusan a kocsi üzemben tartójának küldik ki. A rendszert az egyre inkább elharapódzó csalások miatt vezették be. Ugyanis korábban rengetegen trükköztek azzal, hogy ha a rendőr nem állíthatja meg a sofőrt, és nem kerülnek egymással szemtől szembe, akkor ravasz módon egy külföldi barátot neveztek meg sofőrként, vagy éppen egy családtagot, akiről pedig a hozzátartozókra érvényes jogszabály miatt a sofőr simán megtagadhatta az adatszolgáltatást, így rengeteg száguldozás maradt büntetlenül.
Ez érvényes a húszas éveiben járó kecskeméti férfire is, aki tovább folytathatja a vezetést, annak ellenére, hogy az eddigiekből ítélve nem igazán foglalkoztatják a sebességi korlátozások. Abból az összegből, amit büntetésre befizetett, négy másik olyan autót is vehetne, amellyel a bűncselekményt elkövette. A férfi a gyorshajtások felét egyébként ugyanazon a helyen, a kecskeméti Budai úton követte el. Mindannyiszor a fix telepítésű Véda kamerarendszer kapta le őt. A Bors a kft. budapesti telephelyén járt, ott azonban senki nem nyitott ajtót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.