Sebességrekordért küzd a Koenigsegg és a Bugatti

Sebességrekordért küzd a Koenigsegg és a Bugatti

rekord
PUBLIKÁLÁS: 2020. március 04. 13:00
Felfoghatatlan a tempó a Koenigsegg és a Bugatti között folyó versengésben. Sorra döntik meg az utcai autók világában beállított rekordokat, csak egy számít, hogy jobbak legyenek a másiknál.
H. R.

A sportkocsigyártók mindig is lehetőséget láttak egy-egy rekord megdöntésében. Az utcai használatra gyártott kocsik piacán ezt igazán komolyan két márka veszi: a svéd Koenigsegg és a jelenleg a német Volkswagen AG csoporthoz tartozó Bugatti. Ők már kifejezetten presztízskérdést csinálnak ebből. 

Az első csatát a Koenigsegg Agera nyerte 2017-ben 444,6 km/h-val, ezzel sikerült túlszárnyalnia a Mercedes 1938 januárjában felállított 432,7 km/h-es sebességrekordját, amit nyolcvan éven keresztül tartott. A Koenigsegg Agera RS Nevadában gyorsult fel ennyire, ezzel lepipálta a Bugatti Veyront a leggyorsabb közúti autóként. Utóbbi 2010-ben 430,1 km/h-val érte el a leggyorsabb közúti autó címet.

Bugatti – az elitek sportkocsija

A vállalatot Ettore Bugatti műszaki beállítottságú olasz férfi indította el Molsheim városában, ami 1909-ben, a cégalapításkor még Németországhoz tartozott. A több mint 110 éves múltra visszatekintő cég eredetileg szinte kivétel nélkül minden autóját a lehető legprecízebb kézimunkával állította elő. Hírnevüket mégis a versenypályán sikerült szerezniük. Az 1920-as években szinte csak dobogós helyen végeztek azon a versenyeken, ahol elindultak. De a cég nem tudott talpon maradni, eltűnt a piacról. Újra az 1990-es években figyeltek fel a márkára. Majd 1998-ban a márkát megvásárolta a Volkswagen AG, ezzel indult újra hódító útjára a szupersportkocsik világában.

A nagy harcba beszálló svéd Christian von Koenigsegg autóimádó vállalkozó a tervezőinek egyetlen célt szabott meg: építsék meg a leggyorsabb utcai autót. Azóta is megy az adok- kapok a két cég között, amit nem is titkolnak. Ha éppen nem sikerül megdönteni a végsebesség világrekordját, akkor találnak valami más, őrületes száguldozással járó megdöntendő csúcsot. 

Bár a világ leggyorsabb sportautója cím jelenleg a Bugattinál van, ezt a Koenigsegg nem ismeri el. A svédek úgy tartják, hogy a 0-ról 400-ra gyorsító, majd újra 0-ra lassuló autó jelenleg a svéd márka Regera típusa. Elég neki mindössze 31,9 másodperc, hogy álló helyzetből 400 kilométeres sebességre gyorsuljon, majd újra megálljon.

Nem mindenkinek való erős járgány

Koenigsegg – a kihívó

Koenigsegg – a kihívó A svéd cég híres méregdrága, de hihetetlenül gyors és ritkaság számba menő autóiról. A hipersportautó-gyártó vállalat manufaktúraként működik a mai napig, mindössze alig pár tucat állandó munkavállalójuk van. Alapítója a svéd üzletember és autómániás Christian von Koenigsegg. A vállalatot 1994-ben alapította, de az első autó csak 2002-ben gördült ki a műhelyükből rengeteg fejlesztés és tesztelés után. Mivel egyből egy elképzelhetetlen csúcssebességű kocsit akartak piacra dobni.

Számos olyan videót látni a neten, amiben egy tapasztalatlanabb sofőr odalép egy igazán gyors és nagy teljesítményű luxusautónak, és azonnal össze is töri. Ezek a gépállatok különleges bánásmódot igényelnek a szakértő szerint.

– Ezeknek az autóknak a közúti forgalomban a teljesítményük 10 százalékát sem lehet kihasználni. Persze jól néznek ki, a kezelésük viszont külön gyakorlatot igényel – jegyzi meg Pausz Ferenc közlekedésbiztonsági szakértő. – Mielőtt egy ilyenbe beülnénk, érdemes elmenni egy vezetéstechnikai tréningre. Ezek az autók hirtelen olyan teljesítményleadásra képesek, amit tapasztalat nélkül nem lehet megfogni.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.