Győzelemmel zárta a februárt a TV2 Csoport

Győzelemmel zárta a februárt a TV2 Csoport

TV2
PUBLIKÁLÁS: 2020. március 03. 15:22
Az évindító sikereket követően februárban is tarolt a TV2 Csoport. Az egész napra vonatkozó közönségarány tekintetében mindhárom fő célcsoportban élen jár, de a két nagy kereskedelmi csatorna kábelportfoliójának versenyében is erősebbnek bizonyult, mint versenytársa, az RTL Magyarország. Az Exatlon Hungary nem csupán nyerte saját idősávját, de növelte is fölényét a 18-49 évesek célcsoportjában. A TV2 vadonatúj showműsora, a Nicsak, ki vagyok? – a rejtélyek színpada szintén sorozatosan nyerte saját idősávját februári adásaival mindhárom fő célcsoportban, míg a Mintaapák az eddigi legmagasabb közönségarányt elért epizódokat tudhatja magáénak az év második hónapjában. A Mokka és a Mokkacino is mindent vitt saját idősávjában, a Jocky TV és a Moziverzum pedig egyéves fennállását ünnepelte február 17-én.
Bors

A februári hónap is - csakúgy, mint a január - a TV2 Csoport győzelmével zárult az egész napra vonatkozó közönségarány tekintetében mindhárom fő célcsoportban (A18-59: TV2 Csoport: 24,3%, RTL Magyarország: 22,9%, A18-49: TV2 Csoport: 23,3%, RTL Mo.: 22,9%, A4+: TV2 Csoport: 25,0%, RTL Mo.: 21,0%). A két nagy kereskedelmi csatorna kábelportfólióinak versenyét szintén a TV2 Csoport nyerte, mind egész napra vonatkozóan, mind a főműsoridőt tekintve, ugyancsak mindhárom fő célcsoportban.

A 18-59 évesek körében a TV2 kábelcsatornái együttesen 14,9%-os közönségarányt tudhattak magukénak az egész napot tekintve, míg az RTL Magyarország kábelportfóliója 12,8%-ot. A főműsoridőt tekintve csaknem ugyanekkora, 2,0 százalékpontnyi volt a különbség a két kábelportfólió közönségaránya között: TV2 kábelcsatornák részesedése: 13,5%, RTL Mo. kábelcsatornák: 11,5%.

A februári hónap újdonságaként hétről hétre újabb és újabb izgalmakkal érkezik a TV2 vasárnap esti maszkos énekes showműsora, a Nicsak, ki vagyok? – a rejtélyek színpada. A műsor februári adásaival nyerni tudta idősávját mindhárom fő célcsoportban: a 18-59 évesek körében a két februári adás közönségarányának átlaga 19,4% volt, míg az RTL Klub az azonos idősávban 16,6%-os közönségarányt ért el. A teljes lakosság körében a TV2 a műsor februári epizódjainak idősávjában 20,0%-os közönségarányt mondhatott a magáénak, míg az RTL Klub 16,0%-ot, a 18-49 éves korosztályban pedig 18,7% volt a TV2 eredménye a műsor ideje alatt, az RTL Klubé pedig 18,0%.

A hétköznap esték főműsoridős sávjának emblematikus műsora, az Exatlon Hungary egy újabb sikeres hónapot tudhat maga mögött. Januárhoz hasonlóan februárban is nyerte az idősávját a 18-49 évesek körében, ráadásul még nagyobb, 1,5 százalékpontos különbséggel, mint az év első hónapjában. A TV2 közönségaránya 14,9% volt a 18-49-es korcsoportban a februári Exatlon adások sávjában, míg az RTL Klub ugyanezen idősávja 13,4%-ot produkált (januárban: TV2 az Exatlon sávjában: 15,0%, RTL Klub ugyanezen idősávban: 14,0%). A sport reality továbbra is rendkívül népszerű a 18 év alattiak körében, hiszen a 4-17 éves korosztályt vizsgálva a februári adások közönségaránya 19,5% (az RTL Klub ugyanezen idősávban futó műsoraival mindössze 7,7%-os közönségarányt mondhat magáénak a 4-17 évesek körében).

Mintaapák című sorozat, amely immár november 11 óta fut a TV2 műsorán, szintén szép sikereket könyvelhetett el februárban, hiszen az eddigi legmagasabb közönségarányt elért epizódjai az elmúlt hónaphoz kötődnek. A 18-59 évesek körében a február 26-i adás 15,5%-os közönségaránnyal büszkélkedhet, míg a 18-49 évesek körében a február 12-i epizód még ennél is magasabb, 15,9%-os közönségarányt ért el.

Mokka és a Mokkacino továbbra is toronymagasan uralják a versenyt idősávjukban mindhárom fő célcsoportot tekintve (A18-59, A18-49, A4+). A Mokka epizódjainak átlagos közönségaránya februárban 14,3% volt a 18-59 évesek, 19,9% pedig a teljes lakosság körében. Ugyanakkor a Mokka idősávjában az RTL Klub 6,1%-os, az ATV pedig 4,8%-os közönségarányt tudhatott magáénak a 18-59-es korcsoportban, míg a teljes lakosságot tekintve ezek az értékek a következők voltak: RTL Klub a Mokka idősávjában: 5,5%, az ATV ugyanezen idősávban: 7,3%. A Mokkacino februári közönségarányának átlaga a 18-59-es korcsoportban 8,9% volt, s ezzel nyerte idősávjában a versenyt. A műsor idősávjában az RTL Klub 2,9%-os, míg az ATV 1,9%-os közönségarányt produkált február hétköznapjain, a 18-59-es célcsoportban.

Tények februári főműsoridős adásai 15,1%-os közönségaránnyal zárták a hónapot a 18-59 évesek körében, míg a hétköznap esti főműsoridőket tekintve a Tények epizódjainak átlaga 16,0% volt, a Tények Plusz pedig – ugyancsak a hétköznap esték főműsoridős sávjában – 16,2%-os közönségarányt ért el. A TV2 e két zászlóshajója a főműsoridő gerincét alkotja, s átvezeti a nézőket a hírek világából a prime time többi saját gyártású műsora felé.

Február 17-én ünnepelte 1 éves születésnapját a Jocky TV és a Moziverzum. A TV2 Csoport portfóliójának két legfiatalabb csatornája egy év alatt olyan népszerű lett a magyar tévénézők körében, hogy a közel 120 magyar és számos idegen nyelvű tévécsatornát számláló hazai piacon ez év februárjában a 18-59 évesek körében a Jocky TV 1,2%-os, a csatorna eddigi legmagasabb havi közönségarányával a 18. helyet szerezte meg a csatornák rangsorában, a Moziverzum pedig 0,9%-os eredményével a 25. helyen végzett (közönségarány szerinti rangsor, egész napra vonatkozóan).

A Jocky TV olyan közkedvelt és klasszikus sorozatoknak köszönheti egyre növekvő népszerűségét, mint a Dallas, a Derrick vagy éppen a Columbo, míg a Moziverzum változatos filmkínálata mellett tavaly és idén februárban is otthonunkba hozta az Oscar-gála izgalmas pillanatait, a sztárok vörös szőnyeges bevonulásától a díjátadó ceremóniáig. Emellett a Moziverzum szerda esténként 21 órától önálló brandje, a Para Szerda égisze alatt a horrorfilmek kedvelőit is a képernyők elé csábítja.
 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.