Nanushka elsöprő sikere, állócsillag a nemzetközi divatipar égboltján

Nanushka elsöprő sikere, állócsillag a nemzetközi divatipar égboltján

Nanushka
PUBLIKÁLÁS: 2019. december 28. 17:56
Hihetetlen, de igaz. Ez a magyar márka 2019-ben 130 ezer terméket gyártott és adott el világszerte, az árbevétele pedig meghaladta a 6 milliárd forintot, amely 228 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A cég árbevételének 96 százaléka származik exportból, 4 százalékot a budapesti üzlet eladásai hoznak – írja a <a href="https://ripost.hu/eletmodi/nanushka-elsopro-sikere-allocsillag-a-nemzetkozi-divatipar-egboltjan-2220521/" target="_blank">Ripost</a>.
Bors

Nanushka ruháit ma már 40 országban forgalmazzák, webshopjából pedig több mint 100 országba szállít közvetlenül. Tavaly üzletet nyitott Los Angelesben, az őszi-téli kollekciójával pedig hatalmas sikert aratott a New York Fashion Weeken. Mindemellett október közepe óta a márka állandó boltot üzemeltet New York egyik legdivatosabb és legkedveltebb városrészében, a Sohóban.

Az impozáns, háromszintes, 350 négyzetméteres bolt olyan luxusmárkák üzletei között helyezkedik el, mint a Louis Vuitton, a Gucci, a Mansur Gavriel, de a környékén található a városrész legnagyobb Apple boltja is. Az üzlet tehát igazán kiemelt helyen van, nemcsak a New York-iak, hanem a turisták szempontjából is.

New Yorkban állandó irodát nyit a cég, de Los Angelesben és London Mayfair negyedében is lesz boltjuk 2020-ban.

Mindemellett a Nanushka jelentősen fejleszti az online kereskedelmét is, hiszen míg 2019-ben a teljes online értékesítést a budapesti raktárából szolgálta ki, addig 2020 áprilisától már külön raktárt nyit az amerikai és a brit piacnak is. Ez azért is fontos, mert az online kereskedelem egyre jelentősebb, a divatmárka árbevételének már közel 15 százalékát ezen az úton szerzi.

A több mint tíz éve működő magyar divatmárka nemzetközi sikereiben vitathatatlan érdeme van a GB & Partners Kockázati Tőkealap-kezelőnek, amely hatalmas lehetőséget látott a Nanushkában, ezért az általuk kezelt EXIM Növekedési Alap 2016 végén úgy döntött, hogy befektet a márkába. A Nanushka 2016-ot még 335 millió forintos árbevétellel zárta, idén ez az összeg már a 6 milliárdot is meghaladta, a viszonteladók száma pedig ebben az időszakban 60-ról 200-ra növekedett. A cég 2018 májusa óta nyereségesen működik.

A Nanushka idén több nagy fashion weeken is jelen volt, de ezek közül a legfontosabb New York mellett mindenképp a párizsi volt, hiszen ott mutatták be Sándor Szandra divattervező Faded by The Sun névre keresztelt 2020-as tavaszi-nyári női kollekcióját.

A szeptember 29-én rendezett bemutatóra az amerikai színésznő, Kristen Bell tetőtől talpig Nanushkában érkezett, és fotózkodott a tervezővel, Sándor Szandrával, ez is jól mutatja, hogy a világsztárok körében is rendkívül népszerű márkáról van szó. Nem csak Kristen Bell, hanem Jennifer Lawrence, Kendall Jenner, Katie Perry és Rihanna is szívesen veszi fel Sándor Szandra, a márka alapítója által megálmodott ruhadarabokat és kiegészítőket.

Nem is meglepő, hogy a világ egyik legnépszerűbb közösségi oldalán is óriási siker a Nanushka, 295 ezer követővel vezeti a Magyar Insta Brandlistát, ez pedig azt is jelenti, hogy 2018 januárja óta megnégyszerezték követőik számát. A márka Instagram-stratégiájában nagy szerepet játszik a brand imidzsébe tökéletesen passzoló influencer tartalom, amiért a cég továbbra sem fizet – helyette olyan influencerekkel dolgozik együtt, akik örömmel és gyakran viselik az ajándékba kapott ruhákat.

Az idei év azért is jelentett nagy változást a divatmárka számára, mert a női termékek mellett elkezdtek a férfiak számára is tervezni. Sándor Szandra már régóta álmodozott arról, hogy a Nanushka Woman mellé megteremti a Nanushka Mant, ez pedig az idén meg is történt. Akárcsak a márka, úgy a Nanushka alapítója is rengeteg elismerést kapott, ezek közül is kiemelkedő a rangos International Design Awards, amelyet a 2019-es Pre-Fall kollekciója nyert el.

Az idei év tehát rendkívül mozgalmas volt a Nanushka számára, de jövőre is bőven lesz alkalom az ünneplésre, hiszen az előzetes várakozások szerint a termékek gyártása és értékesítése a jelenlegi 130 ezerről 2020-ban 200 ezer darabra fog emelkedni.

(Ripost)

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.