A TV2 nyerte a karácsonyi nézettségi versenyt

A TV2 nyerte a karácsonyi nézettségi versenyt

TV2
PUBLIKÁLÁS: 2019. december 30. 14:54
Kevin idén is mindent vitt, hiszen ezúttal is a képernyők elé csábította a nézőket, így a TV2 2019-ben is kimagasló nézettségi eredményekkel zárta a karácsonyt. December 24-26 között a 18-59 és a 18-49 korcsoportban, teljes napon és főműsoridőben is piacvezető lett a csatorna. A Reszkessetek, betörők! filmek népszerűsége mellett, olyan mozik is kiemelkedő sikert értek el, mint a Shrek vagy az Énekelj!. Mindeközben a TV2 Csoport filmcsatornája, a Mozi+ decemberben a harmadik legnézettebb csatornává nőtte ki magát, december 28-án pedig a 18-49-es célcsoporton mérve, teljes napon és főműsoridőben (18:00-22:59) is megverte az RTL Klubot.
Bors

December 24-én, 25-én és 26-án is a TV2 nyerte a csatornák nézettségi versenyét. A Nielsen Közönségmérés legfrissebb adatai alapján a TV2-t választották legtöbben a háromnapos ünnep alatt (18-59 és 18-49, teljes nap). Nemcsak teljes napban, főműsoridőben is a TV2 győzedelmeskedett a három nap átlagos közönségarányát tekintve (18-59: TV2: 13,6%, RTL Klub: 11,6%; 18-49: TV2: 14,9%, RTL Klub: 12,7%).

December 24-én a Reszkessetek, betörők! első epizódja 18,8%-ot (shr) ért el, ezzel a csatorna főműsoridős közönségaránya 15,6% (shr) lett, így 3,1 százalékponttal megelőzte az RTL Klub-ot (18-59).

A második rész is hasonló eredményt ért el december 25-én (18,5% shr), így a TV2 3,8 százalékponttal magasabb közönségarányt ért el főműsoridőben, mint a konkurens RTL Klub (10,3% shr). A csatorna családok főműsoridős versenyét tekintve is jelentős különbség rajzolódik ki a TV2 Csoport javára, hiszen az RTL Magyarország 24,3% (18-59) és 25,9% (18-49) share-t szállított, míg a TV2 Csoport 32,1 (18-59) és 32,4 százalékot (december 24-26. 18:00-22:59).

A főcsatorna mellett a Mozi+-t is kiemelhetjük, hiszen az erős verseny ellenére mindhárom nap (december 24-25-26.) a harmadik legnézettebb csatorna volt a TV2 és RTL Klub után (A18-59, teljes nap). Sőt, december 28-án és 29-én a Mozi+ nyerte meg a csatornák nézettségi versenyét is 8,4 és 8,8 százalékos közönségaránnyal (A18-59, teljes nap).

Csoport szinten is jelentős különbség mérhető a TV2 csatorna család és az RTL Magyarország között. December 24-29. közötti időszakban a TV2 Csoport 28,5%, az RTL Magyarország 20,5%-os átlagos közönségaránnyal zárta a versenyt (18-59, teljes nap).

TV2 Csoport idén fontos mérföldkőhöz ért, hiszen hosszú ideig az RTL Magyarország volt a legnézettebb tévés portfólió, 2019-ben viszont fordult a kocka és a TV2 Csoport a hirdetők számára fontos célcsoportokon (A18-59 és A18-49) és a teljes lakosságon (A4+) mérve egyaránt megszerezte az első helyet (vizsgált időszak: 2019. január 1. – december 29.)

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.