Napi másfél liter kávét itattak a csecsemővel a szülei, az ok több mint elszomorító

Napi másfél liter kávét itattak a csecsemővel a szülei, az ok több mint elszomorító

cukor
PUBLIKÁLÁS: 2019. szeptember 25. 17:00
Bors

A 14 hónapos indonéziai Hadijah Haura családja annyira szegény, hogy nem tudtak tejet venni neki. Mivel a fiatal szülők kávétermesztéssel foglalkoztak, úgy gondolták, a fekete keserű ital is épp olyan tápláló mint a tej, ezért hat hónapos korától napi másfél liter kávét itattak a kislánnyal. Semmilyen más ételt nem kapott soha. 

Az anyát hiába figyelmeztették ismerősei, hogy ekkora koffeinmennyiség még egy felnőtt szervezetét is megterheli, azzal védekeztek, hogy nincs más választásuk, a gyermeket pedig etetni kell. Meglepő módon a kis Haura ugyan úgy fejlődött mint azok a társai akiket rendes babáknak való tejjel etettek.

– Nincs más amivel etetni tudnánk, vagy kávét kap vagy semmit. A családunk bevétele nem elég ahhoz, hogy tehéntejet vásároljunk neki. Most már annyira megszokta, hogy képtelen elaludni anélkül, hogy kávét inna lefekvés előtt – mondta a kislány édesanyja aki cukorral édesíti az italt gyermekének.

A család naponta átlagosan 20,000 rúpiát, keres ami 425 magyar forintnak felel meg, de előfordulnak olyan napok is, amikor semmit nem adnak el. Ennyiből kell ellátniuk magukat és a kislányukat is, tejre azonban már nem futja belőle.

Az abszurd történetnek hamar híre ment, így az indonéz gyámügyig is értesült a családról, és azonnal meglátogatták őket. A gyermeket kórházba vitték, hogy kiderüljön milyen károsodást okozott neki a napi másfél liter kávé. Szerencsére Hauránál egyelőre semmilyen súlyos szervi elvaltozás nem jelentkezett, de szigorúan megtiltotték a szülőknek, hogy a jövőben is kávét adjanak neki. Azóta rendszeresen látogatja a családot egy gyermekvédő, hogy megbizonyosodjon róla, Haura megfelelően van táplálva.

(via)

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.