Másfél éve próbálja visszaszerezni a pénzét egy nagymama, aki az unokájának vásárolt cipőt 26 ezer forintért, de az másfél hónap alatt tönkrement. Az orra kilyukadt, használhatatlan lett. Ahogy minden más vásárló tette volna, a cipőt először visszavitték a boltba, ahol azt mondták, a lábbeli nem a gyártó hibája miatt ment tönkre. Ezután a család levélben felkereste a Békéltető Testületet. Mivel választ nem kaptak, telefonon érdeklődtek. A vonal túlsó végén közölték, az ügyben már volt tárgyalás, amire a családot is behívták. A Borsnak panaszkodó nagymama viszont állítja, semmiféle értesítést nem kaptak erről. Később hiába írtak több levelet is a testületnek, nem érkezett válasz.
– A kérdés az, hogy miért nem foglalkozott ezzel a gyártó – kezdte a Borsnak dr. Salamon András ügyvéd. – A hiba vagy azért keletkezik, mert valaki nem megfelelően használta, vagy mert amikor megvette, már eleve hibás volt a termék. A fogyasztónak is vannak kötelezettségei. Ha elindít egy eljárást, akkor ott meg kell jelenni, különben a testület visszavonásnak ítéli ezt. Más kérdés, hogy a család valóban megkapta-e a behívó levet vagy sem – magyarázta az ügyvéd. A fogyasztónak kell bizonyítani, hogy a hibát nem ő okozta. – Vélelmezni kell, hogy a hiba már a vásárláskor fennállt. Ez a vélelem azonban csak hat hónapig áll fenn – mondta el az ügyvéd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.