Az elektromos roller nem csak hazánkban okoz gondot, több európai és amerikai nagyvárosban is fejtörést okoz a közlekedésben. A kis méretű, kétkerekű járgányok méretükhöz képest elég gyorsan, közel 30 km/h sebességgel képesek teperni, és bár ajánlják a fejvédő sisak használatát, ezt bizony kevesen viselik. Pedig a rollerrel való közlekedés veszélyes, a kicsinyke kerekeknek köszönhetően a kisebb útakadályokban is elakad, és hatalmas eséseket lehet összehozni. A legnagyobb gond azonban, hogy nem tisztázott, hol is használható az elektromos roller, igazából a KRESZ, mint a közlekedés szabályozója nincs felkészülve erre az eszközre. Megoszlanak a vélemények, hogy kerékpárnak, játékszernek vagy robogónak számít-e, egyáltalán kimeríti-e a jármű kategória paramétereit.
Egy minisztériumi állásfoglalás szerint az elektromos roller akkor vehet részt a közúti forgalomban, ha rendelkezik típusjóváhagyással. A típusjóváhagyást a jármű gyártójának kell megkérni a sorozatgyártás előtt, a jóváhagyási számot fel kell tüntetni minden jármű adattábláján, ha közúti járműként jóváhagyták. Ráadásul a járda és a kerékpárút is a közút része, ott a közúti közlekedés szabályainak megfelelően szabad közlekedni. Amennyiben a jármű nem rendelkezik közúti járműre vonatkozó jóváhagyással, akkor a közúton (úttesten, kerékpárúton, járdán) nem közlekedhet.
Persze ha és amennyiben volna olyan elektromos roller, mely a járművé való típusjóváhagyási procedúrán végigment volna, akkor elvileg a segédmotoros kerékpárral való közlekedésre vonatkozó szabályok az irányadóak.
Mindezek alapján kijelenthető, hogy szabályosan az elektromos rollert nem lehet használni sem a járdán sem a kerékpárúton, és leginkább az autók közti lavírozás tiltott. Elvileg kerékpárral sem lehet, csak bizonyos feltételekkel a járdán közlekedni, akkor is max 10 km/h sebességgel, így a roller 25 km/h sebessége messze felülmúlja ezt.
A rollerek gyenge fékjeire sokan panaszkodnak, az interneten sok elrettentő példát lehet olvasni halálos balesetekrôl. Nem véletlen, hogy a járdákról egyre több országban a tiltást választják: Párizsban szeptembertől tiltják ki ezeket a kétkerekűeket, és a kaliforniai Venturában is így döntöttek. Madridban már tavaly betiltották az e-rollereket, miután egyetlen év alatt 273 balesetet okoztak, köztük három halálosat. Az Egyesült Államokban úgy becsülik, 1500 balesetért okolhatók ezek a különösen veszélyes kétkerekűek.
A motoros kerekesszéket használókra is vonatkoznak szabályok: ha sebessége nem haladja meg a 10 km/h-t, gyalogosnak minősül. Ha képes gyorsabban is közlekedni, gépi meghajtású járműnek minősül, és a motorokra is érvényes szabályokat kell betartani. Általános alapszabály, hogy ahol nincs járda vagy leállósáv, amiben haladhatna, minden esetben a menetirány szerinti jobb oldalát kell használni az úttestnek kerekesszékkel.
A segway-ek, vagyis a kétkerekű, motor hajtotta, állva használható eszközök elektromos kerékpárnak minősülnek, így városban csak az úttest jobb szélén közlekedhetnének, vagy ha van, akkor a kerékpársávon, kerékpárúton. Járdán csak abban az esetben, ha az úttest kerékpározásra alkalmatlan.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.