A világ legkönnyebb elektromos versenybiciklijét fejlesztette ki a magyar Epowers Factory Team. A februárban alakult csapat máris versenylehetőséget kapott a világ második legrangosabb bicikliversenyén, és az első három napot összetettben azonnal meg is nyerték a június 1-jéig tartó GiroE-n.
– A szabály, hogy 25 kilométer/órás sebesség alatt lehet elektromos rásegítést használni, amely főleg emelkedőn jelent segítséget a versenyzőknek – mondta a Borsnak Hering Zoltán, a csapat alapítója. – A miénk úgynevezett rejtett motoros és akkumulátoros bicikli, amelyek az első fogaskeréknél vannak beépítve a kerékpárba.
Sikerüket annak köszönhetik, hogy a csapatnál szakmai tanácsadóként dolgozó Varjas István nagyon könnyű, 240 wattos motort fejlesztett ki, és 8,6 kilogrammal magasan az övék a legkönnyebb bicikli.
– Ezért is sikerült a harmadik versenynap végén megőriznünk az összetettben elsőknek járó lila pólót – mesélte Hering Zoltán, akinek csapatában a két magyar Filutás Viktor és Nagy Bendegúz mellett az olasz Andrea Tafi, valamint a szerb Vladimir Vulisevic versenyez.
Hozzátette, szerinte az elektromos biciklik jelentik a kerékpársport jövőjét, az e-bike-ok piaca ugyanis az elmúlt időszakban húsz százalékkal nőtt.
– A 9000–12 000 eurós (2,8–3,7 millió forint) versenybiciklik mellett utcai elektromos kerékpárokat is gyártunk, melyek ára 6700 eurónál (2 millió forint) kezdődik. Jelenleg a karbonvázakat külföldről szerezzük be, de tervezzük a teljes magyarországi gyártást, amivel még olcsóbban tudnánk árulni a bicikliket – mondta az Epowers alapítója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.