100 szakember dolgozik
Több mint száz szakember és számos munkagép fog szorgoskodni a budapesti Keleti pályaudvar felújításán. Hétfőtől május 26-ig nem lehet bemenni az épületbe sem, a naponta 420 ideérkező vonatot a Déli és a Nyugati pályaudvarra, valamint más, nagyobb állomásokra terelik.
A Keleti lezárása hat fővonalat és az ezekre csatlakozó számos mellékvonalat érint, de a szakemberek szerint ez nem okoz gondot a közlekedésben, az állomások be tudják fogadni a szerelvényeket. Sűrűbben fog közlekedni a 4-es metró, hogy Kelenföld vasútállomás könnyebben elérhető legyen. Emellett a Kőbánya-Felső és a Blaha Lujza tér között közlekedő 37-es és 37A villamost is sűrítik.
A síneken át a padokig
Lesz min dolgozniuk a szakembereknek, a Keleti ugyanis szinte teljes felújítást kap: a csarnok egész területét aszfaltozzák újra, lebontják a használaton kívüli büfépavilonokat, kicserélik a padokat, szemeteseket, az utastájékoztató táblákat is hatalmas, modern LED-rendszerre cserélik.
Energiatakarékos lámpákat szerelnek fel a mostaniak helyett, és virágosítják a főbejáratot. Átvizsgálják a felsővezetékeket, biztosítóberendezéseket is, de a megkopott falak is új külsőt kapnak.
Mindent saját forrásból
A MÁV szerint a kéthetes felújítás 160 ezer jegyes és 11 ezer bérletes utast érint, de nem lesz gond egyik kiváltásával sem: a fogadó pályaudvarokon több helyen lehet majd mindkettőt venni. A 2,1 milliárd forintos karbantartást a MÁV saját forrásból állja. Mindezt azért, hogy a Keletiben csökkenjen az üzemzavarok, meghibásodások száma, megelőzzék a sebességkorlátozások bevezetését, pontosabban közlekedjenek a vonatok – közölte Loppert Dániel kommunikációs igazgató.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.