Csupán egy pavilon volt a budapesti Városligetben 1896-ban, azóta a világ egyik legrégebbi közlekedési múzeumává vált a magyar. Bár egyelőre lebontott állapotban „pihen” a gyűjtemény, lenyűgöző új épületet kap.
Egy amerikai építésziroda, a Diller Scofidio + Renfro nyerte el a Közlekedési Múzeum új, kőbányai ingatlanának megtervezését – tizenhárom versenyző közül. A most közzétett látványterveik magukért beszélnek: egy hatalmas, tágas üvegpalotát álmodtak meg, ami már messziről láttatja az ott kiállított járműcsodákat, és szinte közelebb hívja magához az arra járókat.
– Olyan múzeumot szeretnénk, ami a világ legjobb, hasonló témájú gyűjteményeivel összemérhető élményt kínál a látogatóknak – mondta a Borsnak Vitézy Dávid, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója. Lesz is mit megmutatni: 619 nagy járművet szeretnének majd az épületben elhelyezni. Egyelőre nem lehet megmondani, mikorra készülhet el az új múzeum, a szakember szerint reálisan 4–5 év múlva.
– Egy ilyen múzeumnak a 21. században többet kell nyújtania annál, mint amit az interneten amúgy is meg lehet nézni. Kellenek valódi élményeket adó, kipróbálható tárgyak, vetítések, hang- és fényeffektusok. Alapvetően közlekedési járművekre koncentrálunk, autókra, motorokra, biciklikre, buszokra és a legfontosabb vonatokra. Mezőgazdasági gépeknek vagy mentőhelikopternek máshol jobb helye lehet – magyarázta a koncepciót Vitézy Dávid. A múzeumot egyébként úgy tervezik meg, hogy három óra alatt mindent meg lehessen nézni benne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.