A teljes lakosság körében februárban is piacvezető a TV2 és a TV2 Csoport

A teljes lakosság körében februárban is piacvezető a TV2 és a TV2 Csoport

TV2
PUBLIKÁLÁS: 2019. március 05. 17:36
Februárban a TV2 és a TV2 Csoport továbbra is piacvezető egész napra vonatkozóan a teljes lakosság körében. A kábelportfólió két legújabb csatornája, a február 17-én indult Moziverzum és a Jocky TV is sikeres kezdést tudhat magáénak.
Bors

Februárban a TV2 mind csatorna, mind csoport szinten növekedni tudott az előző év azonos időszakához képest mindhárom főbb célcsoportban. A legnagyobb növekedést a teljes lakosság körében érte el mind a TV2, mind pedig a TV2 Csoport. Így a teljes lakosság körében az egész napot vizsgálva a vetélytárs RTL január után februárban is alul maradt mind csatorna, mind csoport szinten a nézettségi versenyben (TV2 4+ SHR: 10,9%; TV2 Csoport: 23,9% / RTL Klub 4+ SHR: 10%; RTL Csoport 4+ SHR: 20,6%). A csoport eredményeket tekintve a teljes lakosság körében a hónap minden napján jobb eredményeket ért el a TV2 Csoport, mint az RTL Magyarország.

A TV2 csatorna és csoport szinten a legnagyobb növekedést a teljes lakosság körében érte el: teljes napon a fő csatorna 5,8%-kal (0,6 %ponttal) növekedett, csoport szinten még ennél is jobban erősödött; 6,2%-kal (1,4% ponttal) az előző év azonos időszakához képest. (18-59: TV2 1,2%-kal növ., a csoport 0,5%-kal) (18-49: TV2/Csoport: +5,3% / +2,8%-kal növ.) az előző év azonos időszakához képest.

A TV2 legnépszerűbb műsora továbbra is az Exatlon Hungary (Febr. SHR: 4+ / 18-59 / 18-49: 14,8% / 13,8% / 15,8%)). Az extrém sport-reality mindhárom főbb célcsoportban főműsoridős csatornaátlag fölött teljesített az elmúlt hónapban. Az Exatlon Hungary 20 februári adásából 16 maga mögé utasította a 18-49-es korcsoportban a műsorsávján belül futó Barátok közt című sorozatot.

A Mokka februárban is piacvezető, a teljes lakosság körében 16,1%-os közönségarányt ért el, ami adásonként átlagosan 150 ezer nézőt jelent, ami közel háromszorosa konkurensének, az RTL Klub csatornán futó Reggelinek. A 18-59-es korcsoportban is jelentős a Mokka előnye, 12,4%-os közönségarányt produkált februárban, amely nézőszámban közel kétszeresét hozta a konkurens csatorna műsorának.

Február hónapban a TV2 Csoport kábelcsatornái együttesen mindhárom korcsoportban (4+, 18-59, 18-49) teljes napon magasabb közönségarányt értek el, mint az RTL Magyarország kábelcsatornái, a teljes lakosság körében ez a főműsoridő sávjára is igaz. 

A TV2 Csoport február 17-én két új csatornát is indított. A Moziverzum és a Jocky TV is sikeresen kezdést tudhat magáénak. A február 17-től 28-ig tartó időszakban az új csatornák indulásától számítva a kábelcsatornák toplistájában 18-49-es célcsoportban a Moziverzum 10., míg a Jocky TV a 17. helyen nyitott az egész napos adatokat vizsgálva. A Moziverzum a kiemelt kereskedelmi célcsoportokban (18-49/18-59) 1,5 ill. 1,3%-os közönségarányt ért el, s ezzel maga mögé utasította a legtöbb hazai filmcsatornát (pl.: AXN, Paramount, RTL Gold, Film Cafe). A klasszikus sorozatok otthona, a Jocky TV is sikeresen indult, hiszen bekerült a 25 legnézettebb hazai kábelcsatorna közé a kiemelt kereskedelmi célcsoportban (18-59-ben 23. legnézettebb csatorna). Az új csatornák mellett a MOZI+ ismét kiemelkedő nézettséget ért el, a 18-59-es és a 18-49-es korcsoportban is a második legnézettebb kábelcsatorna volt februárban.

Forrás: Nielsen Közönségmérés, valósidejű nézettségi adatok alapján, 2019. február 1-28. között

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.