Sör és virsli kerül a legtöbbször a bevásárlókosárba

Sör és virsli kerül a legtöbbször a bevásárlókosárba

virsli
PUBLIKÁLÁS: 2019. február 22. 10:30
<p>Legyen otthon mindig felvágott, sajt és sör – ezekre az élelmiszerekre hagytuk a legtöbb pénzt a boltokban. Főleg a virsli és a sonka vezet, ezekre havonta háromezer forint körüli összeg megy el.</p>
H. R.

Nem csak szilveszterkor megy a virsli, bizony ilyenkor is az egyik legnagyobb sláger. Ez ugyanis a legnépszerűbb a feldolgozott húsok közül, na meg a szendvicsbe való, sonka és szalámi. A bevásárlások során tavaly ugyanis 292 milliárd fo­rintért vettünk feldolgozott húsokat, ami 6 százalékkal több, mint egy évvel korábban, mint ahogy ez kiderül a legfrissebb felmérésből, amit a Nielsen piackutató intézet készített a Világgazdaság kérésére.

Sörökre is hajlandók voltunk többet áldozni. A világon zajló sörforradalom magával hozza új termékek, a kézműves, sőt, alkoholmentes italok kínálatának növekedését, kiszélesedett a célközönség is. Sokan ínyencként isznak, olyanok, akik korábban nem, mert nem szerették az ízét. Ezeknek köszönhetően a sör kis­kereskedelmi értékesítése 11 százalékkal ugrott meg. Összesen 150 milliárd forintot adtunk ki a folyékony kenyérre.

A képzeletbeli dobogó harmadik fokára a sajtok kúsztak fel: 102 milliár­dért szeltünk a tányérunkra. A negyedik helyet is érdemes megnézni, mert a szénsavas üdítők iránti érdeklődés emelkedett a leginkább, összesen 12 százalékkal. Szakértôk szerint ehhez a klímaváltozás miatti forró, tikkasztó nyár is hozzátett.

Összességében még mindig élelmezésre költünk a legtöbbet, tavaly összesen 1835 milliárdot adtunk ki erre. Szintén magas kiadás a takarításra, a háztartási vegyi árura – és szépségápolási termékekre – 448 milliárd ment el és főleg diszkontokban költjük el a fizetésünket. 

A felmérést végző Nielsen – ami összesen 18 ezer bolt forgalmát tudja nyomon követni és folyamatosan értesül a friss eladási adatokról – a Borsnak elmondta, gyakorlatilag évek óta változatlan a top kategóriák sorrendje: rajongunk a feldolgozott húsért, a sörért és a sajtért.

Havi 20 ezer fejenként

Magasan a feldolgozott hústermékek, azután a sertés és a baromfi vezet a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) összesítésében is. Legutóbbi adataik szerint egyetlen ember havonta átlagosan 20 ezer 563 forintot költ élelmiszerre. Részletesen lebontva, a teljesség igénye nélkül ez így néz ki:

Baromfihús 1423 forint * Sertéshús 1640 forint * Egyéb hús, hústermékek 3153 forint * Zöldség 2449 forint * Tej 884 forint * Sajt 746 forint

Miből kerül több a kosarába?

Sildmayer György: Nálunk is húsra, felvágottakra, baromfira megy a legtöbb pénz. Utána jön a zöldség és a sajt, ezek nagyjából hasonló mértékben. De a sör alig játszik, mint ahogy nálunk kenyérből is nagyon kevés fogy.
Biri Ádám: Kicsi lányunk van, ez nagyjából meghatározza a költést. A felvágott és a hentesáru első helyen van. A gyerek miatt második helyen a tejtermékek: tej, joghurt, tejföl és a sajt. Mivel mi antialkoholisták vagyunk, sör, bor csak ételbe megy, ízesítésre.
Szabó Arnold: Nálunk nagyon jól fogynak a különböző felvágottak, a szalonna is. Utána legtöbbet édességekre költünk, csokira, csipszekre, imádjuk. A sajtot magában is esszük, nem csak kenyérrel. Alkoholból a minőségit kedveljük, főleg a whiskyt, ami drága, de nem is fogy el hamar. A sör csak a kiadásaink legvégén van.
Gali Mónika: Mi átálltunk a gluténmentes élelmiszerekre. Így a legtöbb ezekre megy, mint a ciroktészta, kölesliszt, kölestészta, mandulaliszt, gesztenyeliszt, vitaminok és az étrend-kiegészítők. A következő a hús és a zöldségek, és nagyon kevés tej. Alkoholra egyáltalán nem költünk.
Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.