Használtautó-vételi tanácsok: Mire figyeljünk a vásárlás során?

Használtautó-vételi tanácsok: Mire figyeljünk a vásárlás során?

használt autó
PUBLIKÁLÁS: 2019. február 10. 13:00
A tavalyi évben minden korábbi statisztikát megdöntő mennyiségű használt autó cserélt gazdát Magyarországon. Azt csak remélni tudjuk, hogy mindenki megtalálta a számítását, de talán mégsem árt néhány tanácsot átolvasni.<br />
Bors

Használt autó vá­sár­lása előtt nagyon sok döntést kell meghoznunk, amelyek a későbbiek során befolyásolhatják a vezetési élményt, a kocsinkra fordítandó költségeket, vagy akár azt is, hogy milyen gyakran kell majd szervizbe járnunk az autónkkal.

A szakértők úgy vélik, amennyiben felkészülten kezdünk a válogatásba, nagy eséllyel szűrhetjük ki azokat a kocsikat, amelyeket nem érdemes megvásárolni.

A gépjármű múltja

Az első és legfontosabb dolog, hogy autóvásárlás előtt igyekezzünk kideríteni az autó múltját. Ennek egyik eszköze lehet a szervizfüzet ellenőrzése, mivel azonban ezt gyakran hamisítják, keressünk fel egy márkaszervizt, ahol egy állapotfelmérés részeként lekérhetjük az autó hazai vagy akár nemzetközi szervizmúltját. A teljes állapotfelmérés a gépjármű fedélzeti hibatárolójának szoftveres lekérdezésével komoly segítség lehet a végső döntés meghozatalában. 

Külső sérülések

Az autón kívülről belülre haladva elsőként a külső sérüléseket, illetve az elemek összeillesztését ve­gyük szemügyre. Ha több elem adatai eltérőek, könnyen feltételezhető, hogy nagyobb sérülést szenvedett a jármű. Az autót ezért nemcsak oldalról, hanem alulról is javasolt megvizsgálni, hogy felfedezzük ezeket a sérüléseket, vagy a javításra utaló nyomokat, illetve a folyadékszivárgást (pl. kormánymű, lengéscsillapító stb.).

Gumiabroncsok, fékek állapota

Az abroncsok ellenőrzése is fontos, új gumik esetében a mintamélység 8–10 milliméter. Ha a mintázat 4 milliméter közelében van, akkor rövid időn belül cserével kell számolnunk.

Álló helyzetben a fékbetét vastagságát és a féktárcsa kopottságát is megnézhetjük, ha a betétek eredeti 7–8 milliméteres vastagsága jelentősen megkopott, várhatóan nem élik meg a következő szervizciklust. 

A szélvédő hibái

Jelentős összeget takaríthatunk meg, ha megvizsgáljuk a szélvédőüveget is, ha repedést lá­tunk, akkor szélvédőcserére ké­szülhetünk. A kipattanás – ha nem esik a vezető közvetlen látóterébe – általában javítható. Azzal is számoljunk, hogy minél több asszisztensrendszerrel felszerelt az autó, annál drágább az üveg cseréje. Érdemes odafigyelni, hogy az ablaktörlő nem hagyott-e karcot az üvegen, ezt ugyanis szintén csak cserével lehet orvosolni. 

Fényszóró trükkje

Javasolt figyelmet fordítani a fényszórókra is. A hagyományos lámpáknál probléma lehet, hogy homályosodik a búra. Ezt gyakran polírozással szokták helyre tenni, viszont így pont azt a keményített réteget távolítják el a műanyag búráról, ami a karctól óvja meg. További probléma lehet, hogy nem megfelelő izzó van a lámpatestben. A legkirívóbb eset, amikor utólag xenonosítják az autót. Ezeknek a lámpáknak a használata nem jogszerű, mert az ilyen lámpákhoz előírt automatikus vetítésitávolság-állítót és fényszórómosót nem szerelik be. Ezért a mű­szaki vizsgán az ilyen autó nem megy át. 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.