Örömteli pillanat volt 2017 nyarán, amikor is megszűnt Európán belül a drága telefonálás és mobilnetezés. Mindenki, aki uniós országból uniós országba telefonált, megúszta a korábbi költséges díjak nagy részét. A jó világnak azonban gyorsan vége is lehet, és bár egyre nagyobb a bizonytalanság a britek kiválásával kapcsolatban, ha a legkeményebb brexit valósul meg, az az egész országra és vele együtt az Európai Unióra is rendkívüli terheket fog rakni. Ahogyan a Bors már beszámolt róla, az élelmiszerpiacot is összekuszálhatja a kilépés, ahogyan a jövőben a telefonszolgáltatók sem fogják érvényesíteni az uniós rendeletbe foglalt roamingdíjeltörlést Nagy-Britannia és a többi ország között. Sőt úgy tűnik, inkább megszüntetik.
A Brit Statisztikai Hivatal szerint mintegy 98 ezer magyar él az Egyesült Királyságban, más becslések szerint ugyanakkor ez pusztán statisztika, a valós szám ennél sokkal nagyobb, 300 ezer körül van. Ők, habár rendszeresen látogatják itthon maradt családtagjaikat, telefonon is tartják velük a kapcsolatot, és a helyi szolgáltatóknak köszönhetően jóval kedvezőbb lehetőségeik vannak.
– Amikor a család szakad, az egyetlen út a kapcsolattartásra a videotelefonálás. Szerencsések vagyunk, ötven évvel ezelőtt ez nem így volt. Ettől függetlenül távol vagyunk, nélkülünk öregszenek, ami nehéz. Viszont nálunk még a dédszülők is megtanulták használni a kütyüket – mesélte a Borsnak egy Londonban élő magyar édesanya, aki szerint a Skype-ot már nem sokan használják, és szerencsére elég jó feltételekkel vannak telefonos csomagok, amit a szolgáltató ígérete szerint meg is fognak tartani. Csak fennáll a veszélye, hogy többe fog kerülni.
Az adatok is egybecsengenek azzal, amit a 30-as éveiben járó anyuka mond: egy uniós felmérés szerint ugyanis a magyarok majdnem 60 százaléka videotelefonál, és ebben a hatodikok vagyunk az egész EU-ban. A közösségi oldalakat pedig még ennél is többen, a magyarok 84 százaléka használja, amiben viszont csak Málta előz meg bennünket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.