Leszámolunk a téli vezetéssel kapcsolatos mítoszokkal

Leszámolunk a téli vezetéssel kapcsolatos mítoszokkal

tél
PUBLIKÁLÁS: 2018. december 16. 14:30
A téli vezetéssel kapcsolatban van néhány városi legenda, amely sajnos nem mindig felel meg a valóságnak. Érdemes tiszta vizet önteni a pohárba.
Bors

A blokkolásgátló (ABS) nem jó téli körülmények között

Az igaz, hogy az ABS-nek köszönhetően az autó féktávolsága meg­nőhet csúszós körülmények között, miután a rendszer nem engedi blokkolni a kerekeket, ugyanakkor hatalmas előnye, hogy nem veszti el a kontrollt az autó felett, az végig irányítható marad. Érdemes néhány alkalommal kipróbálni mondjuk egy zárt parkolóban, hogyan is működik, mert első pillanatban ijesztő lehet a gyakorlatlan autós számára, amikor a rendszer működése közben a pedál recseg-ropog. Ilyenkor is tovább kell nyomni a pedált. Ha még soha nem hallotta ezt a hangot, az azt is jelenti, ön nincs tisztában autója fékerejével.

A pumpáló fékezés hatásos technika a modern autóknál

A pumpáló fékezés hatásos technika a modern autóknál A pumpálós fékezést, amikor a vezető a pedált lenyomva-felengedve-lenyomva fékez, arra találták ki, hogy a kerekek folyamatosan forgásban maradjanak, ezzel őrizve meg az autó irányíthatóságát. Erre a technikára az ABS-szel szerelt autóknál már nincs szükség, hiszen a blokkolásgátló rendszer ugyanezt elvégzi helyettünk, ráadásul sokkal gyorsabban, ezzel hatékonyan csökkentve a lehető legrövidebbre a féktávolságot.

A kipörgésgátlót érdemes kikapcsolni a hóban, mert csak akadályoz

A kipörgésgátlót érdemes kikapcsolni a hóban, mert csak akadályoz Hamis állítás. A modern kipörgésgátlók többféle elven is igyekeznek megakadályozni, hogy a hajtott kerekek kipörögjenek, ezzel vesztve el tapadásukat. Egyrészt csökkentik a motor teljesítményét, de képesek a fékek kerekenkénti aktiválásával megakadályozni annak túlzott fordulatát. Kifejezetten hatásos lehet havas útviszonyok közt, bár a sofőr azt érzi, az autó gyengébb, de ez annak érdekében van, hogy a kapcsolat, és ezzel a vonóerő, illetve irányíthatóság az úttal megmaradjon. Persze ha elakadt a hóban, vagy túl mély hóban kell haladnia, érdemes a rendszert átmenetileg kikapcsolni.

Szabályok külföldön

Szabályok külföldön Az alpesi országokban a téli időszakban kötelező a téli gumi használata, de van, ahol megkövetelik, hogy hólánc is legyen a kocsiban szükség esetére. Érdekes szabály a franciáknál, hogy alkoholszondát is kell tartani az autóban. A biztonságos közlekedésre nagyobb figyelmet szentelnek tőlünk nyugatabbra, így csak a hótól teljesen letakarított autóval – ideértve a ka­rosszé­riát és az összes ablakot is – lehet a forgalomban részt venni. Hasonlóan tisztának kell lennie a lámpáknak és a rendszámoknak is. Amennyiben olyan autóval okoz balesetet, amely nincs a téli viszonyokra felkészítve, a büntetés is magasabb.
Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.