Érvek a hobbiterepjárók városi terjedése mellett

Érvek a hobbiterepjárók városi terjedése mellett

Ford
PUBLIKÁLÁS: 2018. november 11. 13:00
Bors

Az autózás iránt érdeklődők pontosan tudják: minden korszaknak megvan a maga autótípusa, amely a vásárlók körében népszerű, és értékesítési eredményeik nagyban kiugranak a többi közül. Egy évtizeddel ezelőtt az egyterűek követeltek maguknak piacot, majd divatosak lettek a terepjárók, és a gyakorlatilag ebből a kategóriából kinövő szabadidőautók világát éljük manapság, immáron közel minden harmadik eladott új autó ebből a szegmensből kerül ki. 

Sokan butaságnak tartják a terepjárók használatát, főleg a városi környezetben, de ehhez a megállapításhoz először érdemes tisztázni a kategóriákat. A klasszikus terepjárók, mint a Land Rover Defender, Toyota Land Cruiser valóban nehezen birkóznak meg a városi forgalommal, ugyanakkor napjaink divatos, terepjáró fazonú autói már szabadidőautók. Kezdetben hobbiterepjáróként csúfolták őket, hiszen valódi terepes körülményekkel már nem boldogulnak el.

A kategóriába tartozó modellek jó részébe már az összkerékhajtást sem szereli be a gyártó, csupán kissé emelt hasmagasságukkal és formájukkal emlékeztetnek a terepjárókra, de az összkerékhajtásos modellek hajtáslánca sem tartalmaz olyan elemeket, amelyek az igazi terepezésre alkalmassá tennék az autót. Ugyanakkor divatos megjelenésük mellett a legnagyobb előnyük a komfort, amit a magasabb üléspozíció jelent. Ez nem csupán a be- és kiszállásnál jelent óriási előnyt, de a környező forgalomra is jobb rálátás biztosított vezetés közben. Menetkészségeik nem igazán térnek el az átlagos személyautókétól, és a fogyasztásuk is már megfelelőnek mondható.

A szabadidőautók manapság már szinte minden méretosztályban és árkategóriában megtalálhatók. A sort elsősorban ár-érték aránya miatt a Suzuki Vitara és SX4 S-Cross kezdi, de a Dacia Duster is népes tábort tudhat magáénak. A középkategória kedvence a Nissan Qashqai és a Ford Kuga, de figyelemreméltó a Kia és Hyundai szereplése is a kategóriában. Érdekes, hogy a megjelenésre igen mutatós Peugeot 2008/3008 modellek jócskán lemaradnak az élmezőnytől, pedig szolgáltatásukban, minőségükben ennél jóval többet érnek. A Toyota a nagyon modernre szabott C-HR modelljével hódít el jelentős mennyiségű vásárlót, ez utóbbi autó ráadásul már hibrid hajtáslánccal is elérhető.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.