Az útdíjat a használat időtartama alapján kivető országoknak távolság-alapú díjazásra kell átállniuk 2023-ig a teherautók és buszok, 2027-ig pedig a kisteherautók esetében, döntött a Tanáccsal is megtárgyalandó új irányvonalról az Európai Parlament csütörtökön.
Magyarországon jelen állás szerint időalapú fizetési rendszer van érvényben a személyautóknál, a motoroknál, a legfeljebb 3,5 tonna össztömegű teherautóknál, a kisbuszoknál, valamint az autóbuszoknál. Megtett út alapú díjszámítás a 3,5 tonna össztömeg feletti járműveknél működik.
Az Európai Parlamentben elfogadott szabálytervezet szerint a környezetbarát járművek szélesebb körű elterjedésének ösztönzése céljából a tagállamoknak a széndioxid-kibocsátás alapján is eltérő útdíjszabást kell alkalmazniuk.
2021-től a nehézgépjárművekre útdíjat kiszabó tagállamoknak az útdíjak mellett a közlekedésből származó lég- és zajszennyezés miatt is kötelesek lesznek díjat szedni. 2026-tól ezt a díjat az összes járműkategóriára be kell vezetni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.