Trabival pöfögtek el az Északi-sarkkörig Zoltánék

Trabival pöfögtek el az Északi-sarkkörig Zoltánék

túra
PUBLIKÁLÁS: 2018. szeptember 06. 13:30
<p>Közel 8500 kilométerrel a kerekeiben kedd délután befutott a debreceni Roncsbárba az Északi-sarkkört meghódító két, több mint 25 éves kétütemű Trabant: Bolha és BoDoBács. </p>
Hu-Zo

Trabanton szállni élvezet – szól a dalban, amit bizonyára el is énekelt Tonhajzer Arabella és Mátó Zoltán, Kovács Péter és Soós Barbara trabis kalandjuk közben.

– A trabantos szerelmet Zoltán, a férjem hozta, mert neki van egy 2010-ben vásárolt, ki­lencvenes évjáratú modellje – kezdte a Borsnak Arabella. 

–  Egy veteránautó-találkozón futottunk össze Pé­terrel és Barbarával, és így négyesben terveztük meg a tizenkét országot érintő utat. A férjem egyik ba­rátja meg­hívott minket Helsinkibe, és ezt a túrát gondoltuk tovább – emlékezett vissza Arabella.  

Útjukra felfigyelt és követte a külföldi sajtó, ahogyan ma­gán­sze­mé­lyek­hez és klubokhoz is el­jutott a hírük, ezért hol ebédre, hol szállásra voltak „hivatalosak”, de nem­egyszer főztek maguknak és aludtak kempingben, saját sátorban. 

Dugig megpakolva

Minden eshetőségre felkészülve rengeteg dolgot vittek magukkal a csomagtartóban és a hátsó ülésen. Szponzortól kaptak tíz abroncsot és egy pótkereket, de feltankoltak alkatrészekből, és egy komplett motort is bedobtak, biztos, ami biztos alapon. Mivel ke­verék üzemanyagot külföldön sem lehet kapni, több doboz olajat is magukkal kellett vinniük.

Postán jön a trófea

A fiatalok örökké emlékeznek majd a csodálatos útra.

– Nagy gondunk szerencsé­re nem volt. Emlékezetes élményeink viszont annál inkább akadtak: Finnországban, Ouluban például belebotlottunk egy veteránautó-találkozóba, ahol többnyire amerikai kocsik voltak. Gondoltuk, körülnézünk. Be­mentünk a kapun, tettünk egy kört, amikor megállítottak a főszervezők, és azt mondták, le a kalappal, hogy ekkora útra indultunk ilyen kis autókkal. Miután eljöttünk, megkerestek, hogy ugyan nem voltunk ott az eredményhirdetésen, de kaptunk egy trófeát, amit utánunk küldenek – mesélte az egyik navigátor, Arabella.

Bírták a strapát 

Többnyire a férfiak vezettek, a hölgyek pedig folyamatosan írták a úti beszámolókat. Általában 300-400 kilométert mentek na­ponta, de volt 450-500-as, éjszakába nyúló szakasz is. A 34 na­pos út legészakibb szeglete a norvégiai Lofoten volt, ahol nem kis kalandot kellett átélniük. Alig 20 kilométerre a  szállástól, egy híd közepén defektet kapott BoDoBács. A csapat elővette a pótkereket és az emelőt, csakhogy a küszöb beszakadt. Az ácsorgás közben egy autóval megérkezett két norvég, aki két nagy mű­anyag szerszámosládát tolt a Trabi alá, de azok a súlytól összeroppantak. Egy kis tanakodás után megpróbálták a lehetetlent. A megpakolt autót megemelték, és Forma–1-es szerelőket megszégyenítő idő alatt kicserélték a kereket. 

– Ami érdekes, hogy a kinti autópályán, ahol kilencvennel mentünk, soha nem kerültünk dugóba, sőt alig volt autó, itthon pedig Pesthez közeledve sikerült belefutnunk ilyenbe – emlékezett Arabella. 

Kapcsolódó jegyzetünk itt olvasható.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.